Unicontsoft

Дискусионни форуми
Следене аванси по доставки

 
Създайте нова тема   Напишете отговор    Unicontsoft Форуми -> Потребителски форум
Предишната тема :: Следващата тема  
Автор Съобщение
dimitrova
Гост





МнениеПуснато на: Чет Мар 15, 2007 11:39 pm    Заглавие: Следене аванси по доставки Отговорете с цитат

Shocked Ще помоля да ми обясните дали и как е възможно да изпълня следните операции:
Имам доставки на 4 вида стоки.Документа, с който "ми идват" не всеки път е фактура, а друг вид документ /да речем складова разписка;кантарна бележка/.Искам да се заприходя със всяко количество.Ще има и плащане - касово или по банков път.Проблема е, че плащането в някои случаи е авансово - по-точно частично /касово;банков път/, и понякога не е по фактура, а по кантарна бележка, както и има и отстъпки в някои случаи /предимно, когато няма насреща документ/ и също така "прескача" в следващия месец.Искам да генерирам авансово плащане по определено количество и контрагент и да следя дали то е по фактура или не, дали е по касов или банков път и дали определено количество е изплатено на контрагента,както и да следя наличността си и плащанията./Малко сложно стана drug /.Имат ли роля свързаните документи в случая и каква е тя?
Искам само да добавя, че всичко това няма връзка със осчетоводяване на доставките.По скоро ми трябва да следя количества и плащанията/и начините на плащане/по тях,както и датата на дадена доставка и плащане.
Ясно ми е, че е важно да се водят авансите по партиди, и че всичко това става от търговската система.
Много се надявам да ми помогнете.БЛАГОДАРЯ предварително. Very Happy Very Happy Very Happy
Върнете се в началото
Admin
Иван Братов


Регистриран на: 16 Май 2006
Мнения: 85
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Пет Мар 16, 2007 8:45 am    Заглавие: Отговорете с цитат

Здравейте,
При доставка на стока, независимо дали е с фактура или с друг документ, в системата ние пускаме документ за покупка. Този документ създава задължение към доставчика и по него извършваме плащане, дали в момента или по-късно, дали по банка или каса. Към този документ имаме възможност да генерираме складов документ, ако стоката е пристигнала в склада. Важното е когато купуваме, да знаеме каква стока купуваме, на какава цена и какво количество (и ако имаме търговска отстъпка, каква е тя). Very Happy Wink
Що се отнася до авансите схемата е идентична както при продажбите. При положение че превеждаме аванс на доставчик, то трябва да пуснем документ за покупка на аванс. След това при покупка имаме възможност да усвояваме от този аванс. Very Happy

Банковото плащане може да бъде вързано директно към документ за покупка, не е задължително да се минава през фактура, НО в последствие (законен срок 5 дни), трябва да получим фактура. Тогава се връщаме в БИ и връзваме фактурата на мястото й. Wink

Ако искаме да запазим количества в склада за определен контрагент (да приемем че е платил авансово за стоката), то това е схема която разработваме. В момента варианта е следния. Продаваме му стоката и я заприхождаваме в друг склад - Запазени стоки (напр.), като предварително се знае че този склад се ползва само за такива цели.

Ще се отнася до връзките в документите, то те наистина са важна част от системата. По тези връзки системата се ориентира, кои документи са били издължени, платени, фактурирани и т.н.
Имайте предвид, че в някои случаи се налага коригирането на дадена връзка от оператор, тъй като системата е направена да работа автоматично само при най-чистия случай (и най-често срещания). Wink

drug Тъй като честно казано не разбрах точно казуса, не знам дали това обяснение ще отговори на въпроса ви. Ако не пишете отново. Very Happy
Успех!

_________________
Отдел за работа с клиенти
Unicontsoft, Sofia, Bulgaria

http://www.unicontsoft.com
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя
gocheto01



Регистриран на: 22 Яну 2007
Мнения: 35

МнениеПуснато на: Пет Авг 27, 2010 1:31 pm    Заглавие: Отговорете с цитат

Здравейте,
Имам следния казус:
Извършваме доставки от чужбина. Обикновенно плащаме някаква сума във валута и преди тръгването или преди пристигането на стоката в България превеждаме останалата част. Нерядко се случва с превеждането на остатъка по конкретната доставка да преведем и аванс за следваща. Проблемът е в това, че не получаваме от чужбина фактура за аванс. Въпросът ми е следния: Как да следя най-коректно авансите и в Търговската и в Счетоводната система? При въвеждането на документ в Търговската система за покупка на аванс, при приключването му, ми иска фактура за да може да генерира счетоводно записване, а аз нямам такава. Ако въведа Проформа Фактура, то стоките в същата в последния момент може да бъдат промени и тогава става ново объркване.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
pgbr
Петър Братов


Регистриран на: 18 Май 2006
Мнения: 160

МнениеПуснато на: Пет Авг 27, 2010 6:02 pm    Заглавие: Привет Отговорете с цитат

Случаят е стандартен и се отработва лесно. Ще го опиша с пример:

1. Плащате аванс от 10'000 EUR.
2. Не получавате фактура за аванс
3. След време получавате фактура за 30'000 EUR. Във фактурата са описание стоките, но няма нищо за аванса.

Ето как се отработва:

1. Пускате продажба за аванс на стойност 10'000 EUR, но не генерирате фактура за аванс. В този случай аванса се води само в търговската система.

2. Въвеждате банковото извлечение, като посочване само покупката и контрагента, без фактурата. В счетоводството се записва 402/504 без документ, а в търговската система документа за покупка на аванс се закрива.

3. Когато пристигне стоката с фактурата. Въвеждате покупка за за цялата стока. В покупката за стоката приспадате аванса от покупката на аванс.

4. Приключвате покупката, като генерирате фактурата в редакция. От свързани документи отваряте фактурата и премахвате реда за аванс. Приключвате фактурата за да се осчетоводи.

5. В този случай в търговската система по документа за покупка ви остава само остатъка от 20'000 EUR, а във счетоводството имате 304/401 за 30'000 EUR.

6. За да закриете салдото на фактурата в счетоводството има два варианта:

а) Да редактирате банковото извлечение и да го свържете с фактурата. Това не е много добър подход защото пипате данни назад.

б) Да направите втора статия във фактурата 401/402 с което за закачите аванса към нея.

Колегата счетоводител предложи и още един вариант (за максимална точност):

За да закачите аванса към фактурата направете нов счетоводен документ от тип "МО" (може да е с номера на оригиналното банковото извлечение). след което вземете операция 401/402 за 10'0000 EUR.
Така ще имате следа кога сте прихванали аванса.
От страната на 402 посочете контрагента, а от страната на 401 посочете документа. Така партидите по сметките ще се закрият коректно. (в този случай 401 е в редовете на статията)

Ако не можете да ориентирате как да закачите документа - вижте как системата генерира РКО в счетоводството към фактура за покупка. Трябва на направите същото само да смените сметките и типа на документа.

Тук започваме да прави секция "how to". Ако имате предложения - пишете.

Поздрави
\\PGBR
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла
Покажи мнения от преди:   
Създайте нова тема   Напишете отговор    Unicontsoft Форуми -> Потребителски форум Часовете са според зоната GMT + 2 Часа
Страница 1 от 1

 
Идете на:  
Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети
Можете да качвате файлове
Можете да сваляте файлове


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group; Translation by Boby Dimitrov
RedSilver 1.01 Theme by DEVPPL HTML Forum; Images by DEVPPL Photoshop Forum