Предишната тема :: Следващата тема |
Автор |
Съобщение |
Петър Попов
Регистриран на: 20 Яну 2009 Мнения: 1
|
Пуснато на: Нед Яну 25, 2009 9:42 pm Заглавие: документ продажба |
|
|
Здравейте,
Извършваме предимно услуги във фирмата.При въвеждане на документ за продажба (услуга) се изписва автоматично цена от 1 лев и при многократните ми опити да въведа истинската цена - не се изписва на екрана.
|
|
Върнете се в началото |
|
 |
wqw Владимир Висулчев

Регистриран на: 18 Май 2006 Мнения: 1996 Местожителство: София
|
Пуснато на: Пон Яну 26, 2009 10:12 am Заглавие: |
|
|
Как да създадем документ за продажба?
cheers,
</wqw>
Последната промяна е направена от wqw на Вто Сеп 08, 2009 8:20 pm; мнението е било променяно общо 1 път |
|
Върнете се в началото |
|
 |
smarty
Регистриран на: 04 Фев 2009 Мнения: 8
|
Пуснато на: Чет Фев 05, 2009 11:51 pm Заглавие: |
|
|
В какво се изразява разликата между това дали използваме този начин за създаване на документ за покупка или от Счетоводство - Счетоводни документи - Нов?
|
|
Върнете се в началото |
|
 |
wqw Владимир Висулчев

Регистриран на: 18 Май 2006 Мнения: 1996 Местожителство: София
|
Пуснато на: Пет Фев 06, 2009 11:13 am Заглавие: |
|
|
Най-общо казано създаването на документи в търговската система позволява да се ползват справките в нея.
Например ако купуваме без фактура (от магазин за хранителни стоки) касовата бележка не можем да отразим счетоводно, но реално правим разход.
В търговската система на база вътрешнофирмани документи могат да се създават/генерират данъчни документи, който се осчетоводяват автоматично, т.е. създават се счетоводни записвания спрямо настройките на автоматичния осчетоводител (контекстно осчетоводяване).
cheers,
</wqw>
|
|
Върнете се в началото |
|
 |
smarty
Регистриран на: 04 Фев 2009 Мнения: 8
|
Пуснато на: Пет Фев 06, 2009 11:54 am Заглавие: |
|
|
Когато създавам документ за покупка в "Търговска система" (например искам да си купя компютър за фирмата) попълвам данните и го приключвам, но когато отида в "Счетоводство" - "Счетоводни документи" имам 2 създадени документа ФПок и РКО. ФПок обаче ми е в 401 сметка, а аз искам да е в 206. Мога и да го редактирам, но ми се струва, че не е това начина. Аз ли пропускам нещо при попълване на данните в "Търговска система"? Да не би да не съм видял, че е там може да се избере сметката на продукта...... като че ли огледах навсякъде
Извинявам се, че задавам въпроси за толкова елементарни неща, но сега я разучавам
|
|
Върнете се в началото |
|
 |
wqw Владимир Висулчев

Регистриран на: 18 Май 2006 Мнения: 1996 Местожителство: София
|
Пуснато на: Пет Фев 06, 2009 12:22 pm Заглавие: |
|
|
Може да стане с контекстното осчетоводяване така:
1. Редактирайте продукта и изберете, че е от тип Дълготраен актив.
2. В Счетоводство->Автоматичен осчетоводител за Док. за покупка добавете:
Тип док. | Тип | Тип продукт/материал | Сметка | Дт/Кт
| ДПок | Кореспонденции | Дълготрайни активи | 206 | Дт |
cheers,
</wqw>
_________________
- Чат каналът изисква Регистрация
Документация на Dreem - Как да стартираме
ERP, лесно е! - Блог за Dreem
Trello - По какво работим |
|
Върнете се в началото |
|
 |
smarty
Регистриран на: 04 Фев 2009 Мнения: 8
|
Пуснато на: Пет Фев 06, 2009 2:04 pm Заглавие: |
|
|
Направих го, но в старите теми видях, че е питано за разликата между счетоводство и търговска система и това, което разбрах от написаното е, търговска система е някак си по-лесна за използване, но ако всеки път трябва да редактирам сметките..... искам аз да си ги въвеждам и явно трябва да го правя направо в счетоводство, но пак имам въпроси:
1. Ако избера сметка от червения правоъгълник, трябва ли да го правя и от жълтия?
2. Какво трябва да пиша в полето "Признак"?
3. Как и къде програмата изчислява Данъчната основа и ДДС-то, понеже не виждам полетата
4. В графата "Документ" (вляво от счетоводната статия) има "предмет на сделката" - какво се пише там? А в голямото бяло празно поле? (имам предвид дали програмата прави разлика между това дали ще напиша продажба на стока или само стока)
Сигурно ще възникнат и още въпроси, но ще се огранича с по 4 на пост
Описание: |
|
Размер: |
75.32 KB |
Преглеждания: |
36888 път(и) |

|
|
|
Върнете се в началото |
|
 |
wqw Владимир Висулчев

Регистриран на: 18 Май 2006 Мнения: 1996 Местожителство: София
|
Пуснато на: Пет Фев 06, 2009 3:55 pm Заглавие: |
|
|
1. Нека разгледаме следното контиране на продажба:
Дт сметка | Кт сметка | Сума | Признак
| 411 | . | 1200 | Контрагент 1
| . | 702 | 800 | Стока А
| . | 702 | 200 | Стока Б
| . | 4532 | 200 |
|
- във водещата сметка (червеното) стои сметка 411, дебит, признак Контрагент 1 за 1200 лв
- в редовете (жълтото) имаме три реда -- два на 702 за стоките и един на 4532 за ДДС със съответните суми и признаци. Щом във водещата сметка сме избрали дебит, в редовете автоматично системата слага кредит.
2. В признак избирате допълнителна аналитичност на сметката. Не е нужно за 411 да правите подсметки за контрагентите.
3. Данъчната основа и ДДС на документа за целите на дневниците по ДДС са на първия панел (таб) Документ. Там са указват и колоните в дневниците където се записват документа.
4. Това се записва в колона Предмет на сделка в дневниците и можете да я редактирате според закона. Данъчните искат там да е описан типа на стоките или услугите, за които се отнася документа.
cheers,
</wqw>
_________________
- Чат каналът изисква Регистрация
Документация на Dreem - Как да стартираме
ERP, лесно е! - Блог за Dreem
Trello - По какво работим |
|
Върнете се в началото |
|
 |
smarty
Регистриран на: 04 Фев 2009 Мнения: 8
|
Пуснато на: Пон Фев 09, 2009 1:41 pm Заглавие: |
|
|
Благодаря. Справих се най-сетне
Сега имам друг въпрос. Когато реша да си платя сметката към БТК, полученият РКО е с основание за плащане "Разход за закупуване на стоки и материали", а реално аз плащам за услуга. Опитах от касови документи да променя записа, но без успех
Има ли вариант той да се редактира или просто съм въвел данните некоректно от гледна точка на РКО?
|
|
Върнете се в началото |
|
 |
wqw Владимир Висулчев

Регистриран на: 18 Май 2006 Мнения: 1996 Местожителство: София
|
Пуснато на: Пон Фев 09, 2009 3:39 pm Заглавие: |
|
|
Това не е особено интересна аналитичност за Вас. По-лесно е да следите разходите през справките за покупки. Освен ако не назначите някой касиер, който да се занимава само с каса -- физически и документално.
Иначе може да генерирате касовия ордер в редакция, да промените основанието в редовете и тогава да го приключите.
cheers,
</wqw>
_________________
- Чат каналът изисква Регистрация
Документация на Dreem - Как да стартираме
ERP, лесно е! - Блог за Dreem
Trello - По какво работим |
|
Върнете се в началото |
|
 |
|