Unicontsoft

Дискусионни форуми
Амбалаж - малък проблем

 
Създайте нова тема   Напишете отговор    Unicontsoft Форуми -> Потребителски форум
Предишната тема :: Следващата тема  
Автор Съобщение
aktivvna



Регистриран на: 07 Яну 2009
Мнения: 128

МнениеПуснато на: Пет Мар 02, 2012 12:26 pm    Заглавие: Амбалаж - малък проблем Отговорете с цитат

Здравейте,

Отново съм приятно изненадана от новите документи за амбалаж, но възникна малък проблем. При генериране на Деп.разписка за получен амбалаж има вида амбалаж, съответстващ на получената стока, но не изчислява количеството и цената на амбалажа.
Предполагам че пропускам някоя настройка. Обелязано е че е амбалаж, съставни части, фасети и пр., но все пак не ми се получава докрай.

Другият ми въпрос, умишлено ли няма отметка за приключване на този вид документ при генериране?

Работя с версията от 23.02.12 г.

Приятен ден и благодаря!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
wqw
Владимир Висулчев


Регистриран на: 18 Май 2006
Мнения: 1892
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Пет Мар 02, 2012 2:17 pm    Заглавие: Отговорете с цитат

Здравейте,

Цената на продуктите се взима от ценовата листа на контрагента или ако не присъстват там по основна ценова листа (тази, който в Референтни номенклатури | Типове ценови листи е маркирана по подразбиране).

Количествата винаги са нула -- системата не изчислява автоматично количества, а генерира документ с всички продукти, които са маркирани в атрибути като амбалаж. Затова депозитната разписка се генерира в редакция и след нанасяне на реалните количества при приключване предлага да почисти "празните" редове.

В склада приходните и разходните депозитни разписки не формират наличности, а има отделна справка за обороти/наличности по тези документи и за разчети с клиенти/доставчици. Разликата е, че за продуктите по деп. разписки не се водят средно-претеглени цени, т.е. различните цени се третират като отделни партиди.

В меню Средства на складови документи има автоматично генериране на протокол за върнат амбалаж. Има и нова бланка за печат на деп. разписка с колона наличности и празна колона за попълване на върнати количества.

cheers,
</wqw>

_________________

- Чат каналът изисква Регистрация
Документация на Dreem - Как да стартираме
ERP, лесно е! - Блог за Dreem
Active Tickets - По какво работихме
Trello - По какво работим
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
aktivvna



Регистриран на: 07 Яну 2009
Мнения: 128

МнениеПуснато на: Чет Мар 08, 2012 12:22 pm    Заглавие: Отговорете с цитат

Здравейте,

Възникна друг проблем с амбалажа - в автоматичния осчетоводител няма такъв тип документ и не мога да осчетоводявам директно от депозитната разписка приключена в складови документи.
Не може и да се плаща по документ тип депозитна разписка.

Има ли възможност да се добавят такива опции или да си работим по стария начин. С версията от 23.02.12 работя, заради ТРЗ-то.

Благодаря предварително!

И честит празник на всички дами в екипа!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
wqw
Владимир Висулчев


Регистриран на: 18 Май 2006
Мнения: 1892
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Чет Мар 08, 2012 2:34 pm    Заглавие: Отговорете с цитат

Благодарности от дамите, подобно!

Автоматичният осчетоводител за деп. разписки е оправен и ще влезе в следващата реализация. Принципно най-добре е амбалажа да се води задбалансово, понеже за него не се дължи ДДС и разчетите могат да се гледат направо в търговската система.

В търговската система говорим за два вида амбалаж -- собствен и на доставчик. Собственият амбалаж сме го купили (покупка+ПСД) и той е наличен в склад на системата. Чуждият амбалаж сме го взели с Депозитна разписка за получен амбалаж от доставчик и той се води наличен по деп. разписки -- води се наличен на депозит, него можем да даваме на клиенти, но не можем да го продаваме.

Относно плащането на собствен амбалаж, идеята е първо амбалажа да се върне в склада с протокол за върнат амбалаж и после да се продаде на клиента с продажба+РСД (по текущи цени) от нашата складова наличност. Ако амбалажът е чужд, тогава трябва първо да го купим, за да имаме наличност която да продадем на клиент.

cheers,
</wqw>

_________________

- Чат каналът изисква Регистрация
Документация на Dreem - Как да стартираме
ERP, лесно е! - Блог за Dreem
Active Tickets - По какво работихме
Trello - По какво работим
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
aktivvna



Регистриран на: 07 Яну 2009
Мнения: 128

МнениеПуснато на: Чет Мар 08, 2012 5:34 pm    Заглавие: Отговорете с цитат

Здравейте,

Благодаря за бързия отговор! По принцип в една нормална държава логиката Ви е точна, но в нашите условия доставчика на стока и собственик на амбалажа взема пари за всяка дадена каса и връща пари, когато се върне обратно. Избягването на ДДС е постигнато с вписването с дребен шрифт в деп.разписка, че амбалажът остава собственост на доставчика, НО се плаща или връщат пари при всяко движение.
С клиентите е лесно там си го водим задбалансово. Но с доставчика всяко движение се плаща по банка или се прихваща от следваща фактура.
Малко дълго ми се получи обяснението, за което се извинявам.
Към момента сме си направили една от старите опростени фактури на деп.разписка и си съставяме ръчно движението.

Ако логиката на нашите доставчици е неподходяща за нормална работа, ще продължим по стария начин.
Приятна вечер!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
pgbr
Петър Братов


Регистриран на: 18 Май 2006
Мнения: 160

МнениеПуснато на: Пет Мар 09, 2012 1:25 pm    Заглавие: Отговорете с цитат

Привет,

явно при вас схемата е малко ралична.
Може ли ми отговориш на следните въпроси:
1. Амбалажа който получавате от доставчика, включен ли е във фактурата като позиции или идва с отделен документ?

2. Ако идва с отделен документ, по кои сметки го осчетоводяваш?

3. Тази покупка участва ли в дневника?

4. Ако се наложи да си купиш амбалажа от доставчика, само дебитно известие за цена ли ти исдава или оформя нова фактура , в която депозита е изваден като аванс?

5. Доколкото успях да прочета в закона, такива депозити на амбалаж, би трябвало да се върнат в 12 месечен срок. ако не , то трябва да се фактурират. Как следите този 12 месечен срок?

6. Ако се наложи ти да фактурираш амбалаж, как си оформяте после разчета с доставчика?

Благодаря предварително

\\PGBR
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла
aktivvna



Регистриран на: 07 Яну 2009
Мнения: 128

МнениеПуснато на: Пет Мар 09, 2012 5:59 pm    Заглавие: Отговорете с цитат

Здравейте,

1. Амбалажът е с отделен документ тип Депозитна разписка.

2. Осчетоводяваме го с разчетни сметки от типа 498 Други дебитори-Разчети за амбалаж, тъй като се плаща по банка /само разликата между получен и върнат на доставката амбалаж/ или се приспада от фактурата отново само разликата, когато е върнат повече амбалаж.

3. Не по никакъв начин тези операции не трябва да се включват в дневника.

4. Доставчикът не продава амбалаж само ти го дава с депозитна разписка и я плащаш.

5. Срок ние не следим, тъй като амбалажът се завърта минимум пет пъти на месец, предполагам че те го оформят като различни продажби, въпреки че амбалажа е оборотен и е един и същ.

6. Амбалаж не се фактурира на клиенти. На тях също се дава депозитна разписка за амбалаж, която от складовата програма излиза автоматично след всяка покупка. С подписването на складовата се съгласяват всеки път със салдото на амбалажа. За сега не сме се съдили с някой клент за невърнат амбалаж, но предполагам , че такъв тип документация няма особена сила в съда.

До момента съм направила в типове документи Данъчни документи за покупка документ тип Деп.разписка като използвам старата опростена фактура /преди 2007/,за да не влиза в дневника и да се вижда за плащане. Тук проблемът, макар и малък е че част от фактурите стоят незакрити в търговската система и се объркват част от справките, но в счетоводство всичко е супер, така че търсим грешки и засичаме след осчетоводяване.

Отново ми се получи доста дълго и объркано, за което се извинявам!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
Покажи мнения от преди:   
Създайте нова тема   Напишете отговор    Unicontsoft Форуми -> Потребителски форум Часовете са според зоната GMT + 2 Часа
Страница 1 от 1

 
Идете на:  
Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети
Можете да качвате файлове
Можете да сваляте файлове


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group; Translation by Boby Dimitrov
RedSilver 1.01 Theme by DEVPPL HTML Forum; Images by DEVPPL Photoshop Forum