|
|
Unicontsoft
Дискусионни форуми
|
|
|
Предишната тема :: Следващата тема |
Автор |
Съобщение |
Vaklin Hristov
Регистриран на: 09 Окт 2006 Мнения: 2
|
Пуснато на: Сря Окт 11, 2006 2:17 pm Заглавие: Въпроси относно безплатния софтуер. |
|
|
Здравейте!
В никакъв случай не попадам в категорията специалисти и неуспехите при работа с Вашия софтуер отдавам единствено на своята некомпетентност. Вероятно, ако към софтуера се предлагаше и някаква инструкция за работа то и много от въпросите ми биха отпаднали. За съжаление ще се наложи в рамките на форумната дискусия да обогатя познанията си.
Сега въпросите:
1. Можете ли да дадете примерен сценарий с въвеждане на контрагент, закупуване на материали, заскладяването им, изписване за производство на продукция и т.н. Паралелно с това да се вижда кои сметки са засегнати. От 3-4 дни се боря и ефектът е нулев. Примерно, въвел съм контрагент, въвеждам фактура за закупуване на материали, приключвам операцията и с 302 сметка нищо не се случва. Или дал съм начално салдо по 101 сметка, искам да увелича основния капитал примерно чрез машина от съдружник и освен, че не намерих акт за приемане като тип документ то не се промени и основния ми капитал след като опитвах по най-различни странни начини да кажа на софтуера какво искам да направя.
2. Предположимо е да взема материали която да не платя в момента. Пак в съответствие с предишният ми въпрос не става ясно как да дебитирам сметката на материалите като кредитирам сметката на доставчиците без никакво влияание на парите в касата и банката.
И още много въпроси от подобно естество. Разчитам на Вашето съдействие. |
|
Върнете се в началото |
|
|
Admin Иван Братов
Регистриран на: 16 Май 2006 Мнения: 85 Местожителство: София
|
Пуснато на: Чет Окт 12, 2006 5:42 pm Заглавие: |
|
|
Здравейте,
Все още версията на програмата е release candidate и към нея няма закачена помощна информация. В момента се разработва инструкция за работа и тя ще бъде приложена с излизането на официалната версия към края на годината.
Системата Dreem има две основни части: търговска и счетоводна.
В търговската част се отразяват всички реални покупки и продажби, както и всички разходи свързани с дейността, независимо от това дали са данъчно признати или не, докато в счетоводната част се прехвърят само тези, които са за данъчни цели. Целта на това разделение е да може да се състави реална картинка на състоянието на фирмата и нейната дейност. Също така може да се направи паралел м/у реланото състояние и това което е за данъчни цели.
Пример:
Създавам Документ за покупка на материал Х, 1000 бр. по 1 лв. без ДДС. Сам по себе си този документ означава че съм сключил сделка за покупката на този материал. Самия материал нито е дошъл в склада, нито имам фактура за него, нито плащане, просто договорка която ме задължава със съответната сума към доставчика. Това задължение вече може да бъде погасявано с плащания.
В даден момент стоката пристига в склада и тогава от Документа за покупка се генерира Приходен складов документ. Системата прави връзка между двата документа. Стоката може да бъде заприхождавана в склада на няколко пъти, за което се издават (генерират) няколко складови документи, свързани с тази една покупка. На база тази връзка системата следи колко от договореното количество е постъпило в склада и колко остава да постъпи.
В поседствие идват фактура (фактури) по тази сделка. Тогава се генерират док. фактура (фактури) от самия Документ за продажба и системата прави връзката между Документа за продажба и Фактурата (Фактурите) и следи какъв процент от сделката е фактуриран.
Всичко това се извършва в Търговската система. При приключване на фактурата, която е въведена в търговската система може да се генерира Счетоводно записване. Тогава системата прави копие на Фактурата в счетоводството (данъчна или опростена), осчетоводява я, използвайки настройките на автоматичния осчетоводител. Тези Счетоводни док. се включват в дневниците по ДДС.
Аналогична е схемата и при продажбите, като там има доста повече възможности: за ценообразуване, консигнация, сделки с количествени и стойностни рабати и пр.
Разбира се тази схема може да се окаже тежка за по-малки организации. Тогава може да се използва системата за фактуриране от търговската система, която да отпечатва и осчетоводява фактурите, и да ги прехвърля в счетоводството. Всички останали дейности по водене на доставки, каса, банка, ДМА, заплати и пр. да се отразяват направо в счетоводната системата посредством счетоводни статии.
По-подробно описание и примерни екрани за работа с покупки и продажби ще публикуваме като отделни теми в този форум другата седмица.
//PGBR _________________ Отдел за работа с клиенти
Unicontsoft, Sofia, Bulgaria
http://www.unicontsoft.com |
|
Върнете се в началото |
|
|
Vaklin Hristov
Регистриран на: 09 Окт 2006 Мнения: 2
|
Пуснато на: Пет Окт 13, 2006 4:48 pm Заглавие: |
|
|
Благодаря! Чакам... |
|
Върнете се в началото |
|
|
Admin Иван Братов
Регистриран на: 16 Май 2006 Мнения: 85 Местожителство: София
|
Пуснато на: Пет Дек 15, 2006 5:08 pm Заглавие: |
|
|
Инструкции за работа с Dreem Personal.
Ето няколко инструкции за работа с Dreem Personal. Периодично ще добавяме нови! Ако имате въпроси относно Как да....?, пишете тук.
Скоро ще има и страница относно концепцията на Dreem Personal.
Поздрави! _________________ Отдел за работа с клиенти
Unicontsoft, Sofia, Bulgaria
http://www.unicontsoft.com |
|
Върнете се в началото |
|
|
|
|
Не Можете да пускате нови теми Не Можете да отговаряте на темите Не Можете да променяте съобщенията си Не Можете да изтривате съобщенията си Не Можете да гласувате в анкети Можете да качвате файлове Можете да сваляте файлове
|
|
|
|