Unicontsoft

Дискусионни форуми
Как да свържа касов апарат Daisy Expert 01-KL към Dreem Express

 
Създайте нова тема   Напишете отговор    Unicontsoft Форуми -> Потребителски форум
Предишната тема :: Следващата тема  
Автор Съобщение
Кольо



Регистриран на: 08 Фев 2017
Мнения: 65

МнениеПуснато на: Вто Яну 21, 2020 1:42 pm    Заглавие: Как да свържа касов апарат Daisy Expert 01-KL към Dreem Express Отговорете с цитат

Здравейте отново.
Отварям отделна тема, както ме посъветвахте и се надавям да свържем касовия ръчно.
Моят е Daisy Expert 01-KL, мобилен. Доработен е да отговаря на наредба Н-18 и печата QR кодове на касовите бележки. Свалих Daisy Manager и го открива и печата през програмата, само че странно защо го изписва само като Exprert 01, а в менюто на Daisy Manager има по-долу точното име и очаквах така да го изпише Daisy Expert 01-KL. Да не би да не е доработен правилно и там да е проблема.
В Dreem Express не го вижда. В режим фискален принтер е и е свързан в ОС Windows 10. Програмата конвертира успешно базата данни в СУПТО и съм отворил Dreem Express, сложих архива от Dreem Personal и искам да направя продажба. На празна база данни също не го намира. Пробвах и от меню "Потребител на продукта" в четвърта стъпка има опция да намери ФУ - не го намира.
Има изискване да се въведе сериен номер ФУ в Дриим. Отидох в реферетни номенклатури/каса 1, но моят касов има на кутията му 1 сериен номер, на самия касов е друг, въпреки че кутията е оригинална. Сигурно ли е че става въпрос за сериен номер, а не за номер на фискално у-во или номер фискална памет. Пробвах с всички възможни номера.
Знам че сега имате много работа, но договора на касовия изтича след няколко дена и се надявам да го свържа дотогава.
Поздрави.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла
wqw
Владимир Висулчев


Регистриран на: 18 Май 2006
Мнения: 1479
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Вто Яну 21, 2020 2:18 pm    Заглавие: Отговорете с цитат

Здравейте,

Като се свържете с Daisy Manager трябва да намерите две неща
- Комуникационен порт: например COM1
- Скорост на комуникация: например 115200

За да конфигурирате ръчно връзката с ФУ, след като стартирате Dreem Express търсете тази икона до часовника долу вдясно



... и щракнете два пъти за да се отвори форма с конфигурация, където по подразбиране е настроено автоматично да търси устройствата (autodetect = true).

Копирайте и заместете цялата конфигурация с този текст

Код:
{
    "Printers": {
        "Autodetect": false,
        "PrinterID1": {
            "DeviceString": "Protocol=DAISY;Port=COM1;Speed=115200"
        }
    }
}

. . . като подмените COM1 след Port и 115200 след Speed с актуалните стойности, така както ги виждате в Daisy Manager. След което дайте Файл->Запис от менюто и потвърдете да се рестартира драйвера.

cheers,
</wqw>

_________________

- Чат каналът изисква Регистрация
Документация на Dreem - Как да стартираме
ERP, лесно е! - Блог за Dreem
Active Tickets - По какво работихме
Trello - По какво работим
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
Кольо



Регистриран на: 08 Фев 2017
Мнения: 65

МнениеПуснато на: Вто Яну 21, 2020 4:05 pm    Заглавие: Отговорете с цитат

С точност до последната скобичка промених и записах файла, рестартирах. Понеже е с преходник от COM към USB, съответно е на COM3 и показва 9600 скорост. Въведох в референтни номенклатури, Каса 1 серийния номер ФУ, който е на гърба на касовия апарат. Отидох на потребител на продукта и в стъпка 4 намира касов апарат, изписва серийния номер, даже изписа на коя дата е регистриран по ДДС.
Това ме обнадежди. Направих Док. Продажба в брой, има си отметка на "Плащане в каса 1, но ви изкарва "невъзможно приключване без да са отпечатани всички касови бележки". Иска да отида и да приключа свързания ПКО. Отварям ПКО от реда със свързани документи вляво и го приключвам - изписа "Грешка от ФУ - няма". Аз не разбирам тези ПКО всеки път така ли трябва да ги приключвам с отделно отваряне или така изписва само защото няма касов свързан. Досега не съм обръщал внимание на ПКО и не съм навътре, само Док. Продажба съм правил. Оставам на разположение и ако може да НЕ пътувам пак за индивидуална работа в залата за обучение. Ето снимки.



20200121_154512[2].jpg
 Описание:
 Размер:  3.91 MB
 Преглеждания:  3502 път(и)

20200121_154512[2].jpg



20200121_154246[1].jpg
 Описание:
 Размер:  7.09 MB
 Преглеждания:  3502 път(и)

20200121_154246[1].jpg



20200121_153515[1].jpg
 Описание:
 Размер:  2.79 MB
 Преглеждания:  3502 път(и)

20200121_153515[1].jpg


Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла
wqw
Владимир Висулчев


Регистриран на: 18 Май 2006
Мнения: 1479
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Вто Яну 21, 2020 4:39 pm    Заглавие: Отговорете с цитат

Супер! Значи вече имате връзка с касовия апарат.

Отворете Референтни номенклатури->Каси и покажете колона Фискално устройство ако не се вижда и използвайте падащия списък за да изберете устройството, не пишете на ръка някакви номера от гърба на касовия апарат.



Ако списъка е празен пробвайте да рестартирате Dreem Express.

Ако всичко е конфигурирано правилно при приключване на ПКО в Каса 1 системата ще отпечатва ФБ за плащане по продажбата.

Когато приключвате продажби от формата за създаване на свързани документи имате възможност да генерирате ПКО за плащане в Каса 1 и едновременно с това да го приключите. Именно при това приключване системата отпечатва ФБ.

Ако не успее да отпечата ФБ по някаква причина, то системата оставя свързаното ПКО в редакция, но приключва продажбата. Със съобщението което виждате, системата Ви предупреждава, че понеже не е успяла да отпечата ФБ е оставила ПКО в редакция, за да може след като възстановите връзката с ФУ (може кабел да се е разкачил) да приключите този ПКО с печат на ФБ.

cheers,
</wqw>

_________________

- Чат каналът изисква Регистрация
Документация на Dreem - Как да стартираме
ERP, лесно е! - Блог за Dreem
Active Tickets - По какво работихме
Trello - По какво работим
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
Кольо



Регистриран на: 08 Фев 2017
Мнения: 65

МнениеПуснато на: Сря Яну 22, 2020 12:46 pm    Заглавие: Отговорете с цитат

Започна да печати касови бележки вече.
Сега трябва да ги сторнирам за пръв път с вързан касов апарат. Правя коригиращ документ. Като го приключвам под плащане в каса 1 има "Основание: приходи от продажба" с отметка по подрабзбиране на "плащане", но има и опция "прихващане". Да питам за всеки случай кое е правилно да избирам?
Касовия апарат има настроени 2 департамента - стоки за бита и стоки втора употреба. Сега през Dreem на касовата бележка се отпечатва твърде подробно. И пълното найменование на артикулите, и количествата. Бих желал да настроя програмата да изписва само стоки за бита или стоки втора употреба на касовата и крайната цена, както си беше преди СУПТО, като работех в ръчен режим. Като съм издавал фактура за няколко вида артикули не съм издавал детайлна касова с разбивка, направо общата цена на касовата, без количества. Това ми хаби повече хартия от ролката и тонер. Освен това преди време имаше случай доставчик да ми изпише повече бройки от закупените, явно си е чистел склада и не е много изрядно така с твърде детайлна касова.
За мен всичко написано е важно, затова питам.
Благодаря.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла
wqw
Владимир Висулчев


Регистриран на: 18 Май 2006
Мнения: 1479
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Сря Яну 22, 2020 4:28 pm    Заглавие: Отговорете с цитат

> Сега през Dreem на касовата бележка се отпечатва твърде подробно. И пълното найменование на артикулите, и количествата.

Това е изискване на Наредба Н-18, което не е ново (от поне 2 години), но последните месеци са започнали да глобяват ако на ФБ не са изписани подробно стоките/услугите в продажбата. Например не приемат на ФБ да пише "Хранителни стоки" и дори вече се мръщат и ако е разбито на групи стоки само, например "Цигари" или "Мляко".

В Dreem и в никое регистрирано СУПТО няма опция редовете на продажбата да *не* се печатат във ФБ, защото това е изискване, което стриктно следят от НАП при сертифициране на програмите, така че трябва добре да огледате ФБ и да прецените какви продукти ще вписвате в самата продажба, които едно към едно ще излизат и на ФБ.

cheers,
</wqw>

_________________

- Чат каналът изисква Регистрация
Документация на Dreem - Как да стартираме
ERP, лесно е! - Блог за Dreem
Active Tickets - По какво работихме
Trello - По какво работим
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
Кольо



Регистриран на: 08 Фев 2017
Мнения: 65

МнениеПуснато на: Сря Яну 22, 2020 8:49 pm    Заглавие: Отговорете с цитат

Още малко имам нужда от помощ защото опитвам да издам за пръв път сторно през СУПТОТО, но ми даде грешка.
В темата за СУПТО ме съветвате да ги сторнирам с кредитен документ. Досега вече 3 години съм генерирал коригиращ документ, както навремето казаха в залата за обучение. Сигурно ли е че всичко ще е наред с кредитен документ? Пробвах и с двата вида документи, но даде грешката от снимките.
Не стана ясно при приключване на документа отметката под "плащане в каса 1" да бъде на "плащане "или на "прихващане"? Оставям го по подразбиране на "плащане",после пробвах и на "прихващане". Все пак се връщат обратно пари и е объркващо за обикновен потребител като мен.
Касовият си е в режим фискален принтер и е на същия порт на компютъра, както го оставех когато пуснах двете тестови касови бележки. минаха гладко продажбите, не ми искаше да приключвам ПКО и не ми даде грешки и си издаде касови бележки!
Моля като имате време да съдействате.



20200122_183538[1].jpg
 Описание:
 Размер:  5.44 MB
 Преглеждания:  3433 път(и)

20200122_183538[1].jpg



000.jpg
 Описание:
 Размер:  3.77 MB
 Преглеждания:  3434 път(и)

000.jpg


Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла
wqw
Владимир Висулчев


Регистриран на: 18 Май 2006
Мнения: 1479
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Сря Яну 22, 2020 9:46 pm    Заглавие: Отговорете с цитат

Кольо написа:
Моля като имате време да съдействате.

Да, това е bug с кредитните, който ще оправим в следваща реализация.

cheers,
</wqw>

_________________

- Чат каналът изисква Регистрация
Документация на Dreem - Как да стартираме
ERP, лесно е! - Блог за Dreem
Active Tickets - По какво работихме
Trello - По какво работим
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
wqw
Владимир Висулчев


Регистриран на: 18 Май 2006
Мнения: 1479
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Сря Яну 22, 2020 11:26 pm    Заглавие: Отговорете с цитат

Пробвайте дали проблемът с кредитните е оправен в последната реализация 2020.1.22.

В новата реализация е опростена конфигурацията на ФУ чрез т.нар. "Бързи настройки", освен че е подобрено и автоматичното откриване на устройства, за да не се налага дори тези "Бързи настройки" да се ползват в общия случай.



cheers,
</wqw>

_________________

- Чат каналът изисква Регистрация
Документация на Dreem - Как да стартираме
ERP, лесно е! - Блог за Dreem
Active Tickets - По какво работихме
Trello - По какво работим
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
Кольо



Регистриран на: 08 Фев 2017
Мнения: 65

МнениеПуснато на: Чет Яну 23, 2020 12:16 pm    Заглавие: Отговорете с цитат

С новата реализация сторното се отпечата веднага. Само че пише по причина операторска грешка, а не "връщане или рекламация". За мен не е проблем, стига и за НАП да не е. При този касов сe избира от меню регистрация 91 и задържаш ALT+VD за причина връщане на стока за сторно, 92 и задържаш ALT+VD за причина операторска грешка...
Значи все пак с коригиращ документ и системата автоматично генерира кредитен документ. Защото знаете че има и опция само за кредитен документ и тези операции са важни и да не стане объркване (качвам снимка)
Ако е издадена касова през СУПТО може ли да сторнирам с откачен касов апарат. все пак още не е изтекъл срока за работа с касов само през СУПТО. Защото вчера направих две тестови продажби с фискален бон през Dreem Exress. След като ми даде грешките не можах да ги сторнирам, пробвах пак и съответно документа за продажба вече не изглежда ОК. Пак ще пробвам, но имам анулирани коригиращи документ и кредитни по Док. Прозажба. Пробвах в ръчен режим да сторнирам, но на последната стъпка - департамент и приключване пише - няма наличност на екрана на касовия!
Cheers.



20200123_105404.jpg
 Описание:
 Размер:  4.25 MB
 Преглеждания:  3382 път(и)

20200123_105404.jpg


Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла
wqw
Владимир Висулчев


Регистриран на: 18 Май 2006
Мнения: 1479
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Чет Яну 23, 2020 1:01 pm    Заглавие: Отговорете с цитат

> Само че пише по причина операторска грешка, а не "връщане или рекламация".

Това може да се редактира на реда на ПКО, който е генериран към кредитния док. Има колона ФБ: Вид сторно в който можете да укажете какъв вид сторно правите, преди да отпечатате ФБ. Ще го пипнем да е "Връщане/рекламация" по подразбиране за КДПрод.

> Значи все пак с коригиращ документ и системата автоматично генерира кредитен документ. Защото знаете че има и опция само за кредитен документ и тези операции са важни и да не стане объркване (качвам снимка)

Не разбирам притеснението. Както и да се създаден КДПрод при приключване на "плащането" в брой (реално ПКО е за *връщане* на пари в брой) се отпечатва Сторно-ФБ.

> Ако е издадена касова през СУПТО може ли да сторнирам с откачен касов апарат.

Да, не виждам как СУПТО (или въобще някакъв софтуер) може да ви спре да натискате копчетата на КА :-))

> Пробвах в ръчен режим да сторнирам, но на последната стъпка - департамент и приключване пише - няма наличност на екрана на касовия!

Сторно-ФБ за "Връщане/рекламация" търси наличност в брой към момента на печат -- все пак се предполага че физически връщате пари в брой. Сторно-ФБ винаги са в брой и ако правите сторно (връщате пари) по банка то няма да се наложи да печатате Сторно-ФБ.

Сторно-ФБ за "Операторска грешка" *не* проверява наличността на ФУ. Може би е трябвало така да ги пуснете.

В Dreem можете да печатате СБ и без да създавате кредитен документ. Например за дадена продажба можете да отворите свързания ПКО и да го вкарате в редакция. След което да добавите ред за плащане във връзка с продажбата, но с отрицателен знак. При приключване на това ПКО за втория ред на ПКО ще се отпечата СБ. Това е удобно ако направите грешка и пуснете ФБ по погрешка за продажба която сте се разбрали да се плати по банков път например.

cheers,
</wqw>

_________________

- Чат каналът изисква Регистрация
Документация на Dreem - Как да стартираме
ERP, лесно е! - Блог за Dreem
Active Tickets - По какво работихме
Trello - По какво работим
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
Покажи мнения от преди:   
Създайте нова тема   Напишете отговор    Unicontsoft Форуми -> Потребителски форум Часовете са според зоната GMT + 2 Часа
Страница 1 от 1

 
Идете на:  
Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети
Можете да качвате файлове
Можете да сваляте файлове


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group; Translation by: Boby Dimitrov
RedSilver 1.01 Theme by DEVPPL HTML Forum; Images by DEVPPL Photoshop Forum