Unicontsoft

Дискусионни форуми
СУПТО
Иди на страница Предишна  1, 2, 3  Следваща
 
Създайте нова тема   Напишете отговор    Unicontsoft Форуми -> Потребителски форум
Предишната тема :: Следващата тема  
Автор Съобщение
wqw
Владимир Висулчев


Регистриран на: 18 Май 2006
Мнения: 1479
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Пет Яну 17, 2020 11:24 am    Заглавие: Отговорете с цитат

loderx написа:
Инсталацията мина, но ми изчезна старата база данни.. Има ли как да е възстановя?

Инсталацията на Dreem Express ли мина? За база данни на Dreem Personal ли става дума че е "изчезнала"?

Копирайте Dreem15_Personal.mdf и Dreem15_Personal_log.ldf от C:\Program Files\Dreem Personal 1.5\Data в някаква папка на C: (например C:\TEMP)

От възстановяване на архив изберете C:\TEMP\Dreem15_Personal.mdf както е описано в тази тема.

Нека в тази тема говорим за Dreem Express, ако има проблем с Personal моля отворете отделна тема.

cheers,
</wqw>

_________________

- Чат каналът изисква Регистрация
Документация на Dreem - Как да стартираме
ERP, лесно е! - Блог за Dreem
Active Tickets - По какво работихме
Trello - По какво работим
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
loderx



Регистриран на: 01 Апр 2019
Мнения: 13

МнениеПуснато на: Пет Яну 17, 2020 11:41 am    Заглавие: Отговорете с цитат

Инсталацията на експрес мина да, но базата на Персонал-а изчезна. В директорията няма никакви файлове от Персонал.

Единстветно в директорията на ПОС има два файла с които като отвориш ПОС вади всички продукти и клиенти, но като се опитах да е импортирам в експрес ми дава грешка.

Файловете са:
Pos15.db
Pos15.db.bak
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение AIM Адрес
wqw
Владимир Висулчев


Регистриран на: 18 Май 2006
Мнения: 1479
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Пет Яну 17, 2020 12:42 pm    Заглавие: Отговорете с цитат

> В директорията няма никакви файлове от Персонал.

Инсталацията на Dreem Express деинсталира Dreem Personal защото двете приложения не могат да бъдат инсталирани едновременно на една машина, а според Н-18 не *трябва* да бъдат инсталирани едновременно в един търговски обект.

Деинсталацията на Dreem Personal при никакво положение не трие файловете на базата данни в C:\Program Files\Dreem Personal 1.5\Data, за да може да се преизползва от нова версия ако се прави upgrade. Ако при upgrade се започне с празна база, то файловете на предишната база данни се преименуват и пак се запазват в C:\Program Files\Dreem Personal 1.5\Data

Инсталацията на Dreem Express не трие файлове в C:\Program Files\Dreem Personal 1.5\Data, а само има опция да копира базата от Personal и да я upgrade-не до СУПТО база за себе си в C:\Program Files\Dreem Express 1.5\Data.

Най-вероятно файловете на базата данни са в друга папка, не в тази която ги търсите, например C:\Program Files(x86) или в D:\Program Files

Иначе по принцип в такава критична ситуация най-лесно е да възстановите архива на базата данни, който сте направили преди да започнете инсталация на нова версия.

cheers,
</wqw>

_________________

- Чат каналът изисква Регистрация
Документация на Dreem - Как да стартираме
ERP, лесно е! - Блог за Dreem
Active Tickets - По какво работихме
Trello - По какво работим
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
denistroy



Регистриран на: 06 Яну 2020
Мнения: 13

МнениеПуснато на: Пет Яну 17, 2020 3:53 pm    Заглавие: Проблем с Datecs DP-25X Отговорете с цитат

Здравейте!
Необходимо ли е да се инсталира допълнителен драйвер, за да мога да ползвам Dreem Express с Datecs DP-25X? Използвам COM порт за връзка към касовия апарат, ако е необходимо мога да го настроя и чрез LAN! Чрез FDInit на Датекс имам достъп до касовия апарат!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
wqw
Владимир Висулчев


Регистриран на: 18 Май 2006
Мнения: 1479
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Пет Яну 17, 2020 4:06 pm    Заглавие: Re: Проблем с Datecs DP-25X Отговорете с цитат

Здравейте,
denistroy написа:
Необходимо ли е да се инсталира допълнителен драйвер, за да мога да ползвам Dreem Express с Datecs DP-25X?

Не е необходимо, защото драйверите за ФУ, които поддържаме се инсталират с Dreem Express автоматично. Единствено трябва да свържете КА и да го поставите в режим 'Връзка с PC' преди да стартирате Dreem Express, за да може да го намери автоматично.

При първоначално стартиране системата автоматично пуска Администрация->Потребител на продукта където на 4-та стъпка се конфигурира връзка Каса в Dreem към ФУ.

Извън този помощник тази връзка може да се конфигурира и в Референтни номенклатури->Каси на колона Фискално устройство има падащ списък с налични ФУ, така както са auto-detect-нати от драйверите.

cheers,
</wqw>

_________________

- Чат каналът изисква Регистрация
Документация на Dreem - Как да стартираме
ERP, лесно е! - Блог за Dreem
Active Tickets - По какво работихме
Trello - По какво работим
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
Кольо



Регистриран на: 08 Фев 2017
Мнения: 65

МнениеПуснато на: Нед Яну 19, 2020 8:55 pm    Заглавие: Отговорете с цитат

Здравейте.
Имам касов Daisy Expert 01-KL - мобилен. Закупих от Дейзи кабел за връзка с компютър, завършващ с COM порт. Отделно купих и преходник от COM към USB, понеже коммпютъра ми няма COM порт. Изтеглих Dreem Express, свързах касовия към компютъра и влязох в режим PC, въведох паролата "1" и ми изписа на касовия "фискален принтер". Обаче Dreem Express изглежда не намира ФУ. Пробвах и на компютър с COM порт, без преходника от COM към USB. Отидох в референтни номенклатури и въведох серийния номер на ФУ. Правя док. продажба, но дори да сложа отметка на "плащане в каса 1" или фактура и отметка на "издаване касов бон" касовия не реагира. Продажбата завършва все едно няма касов или изписва ФУ-няма!?
Изтеглих и прегледах отново Dreem ръководство но не намирам как се издава касова.
Моля дадете инфо как точно се работи с касов през Дрийм Експрес, как се сторнира, как се пускат отчети.
Имам продажби без плащане в брой. Как да избирам кога да издава касова - като сложа отметка на "плащане в каса 1" ли?
Прочетох в тази тема че веднъж мигрирана към СУПТО, базата данни не може да се върне в не СУПТО режим. Много хора могат да се откажат от касов апарат. Dreem Express работи само със свързан касов. Значи ще трябва да се върнат към Dreem Personal. Направих няколко продажби в Dreem Express, направих архив, дейнсталирах СУПТОТО и сложих отново Dreem Рersonal. Въстанових архива от Dreem Express в Dreem Personal и новите продажби са си там! Моля обяснете какво точно се има предвид? Че НАП не разрешава може би, защото технически явно е възможно базата данни да се върне. Аз и да си направя архив от Dreem Personal преди да премина към СУПТО, нали важното е последвалите продажби и т.н. да ги прехвърля към не СУПТО след време?

Поздрави.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла
wqw
Владимир Висулчев


Регистриран на: 18 Май 2006
Мнения: 1479
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Нед Яну 19, 2020 11:02 pm    Заглавие: Отговорете с цитат

> свързах касовия към компютъра и влязох в режим PC,
> въведох паролата "1" и ми изписа на касовия "фискален принтер"

Този Daisy Expert 01-KL е от старите модели, upgrade-нат ли е до новите изисквания? Печата ли квадратен QR баркод след ФБ? Пробвайте да се свържете успешно с КА в режим фискален принтер през Daisy Manager (софтуер за програмиране на ФУ Daisy). Ако успеете да направите връзка през Daisy Manager най-вероятно и през Dreem ще тръгне. Ако с Daisy Manager го виждате а в Dreem не, то пишете в отделна тема във форумите, ще го конфигурираме ръчно.

> Изтеглих и прегледах отново Dreem ръководство но не намирам как се издава касова.

Ръководството не е актуализирано. ФБ се отпечатва в момента, в който се приключва ПКО в който има плащане по продажба. Идеята е в Референтни номенклатури->Каси да укажете за всяка каса с кое ФУ е свързана и вече системата знае че при приключване на ордери в тази каса трябва да печата ФБ на съответното ФУ. Ако не успее да отпечата ФБ по някаква причини, отказва да приключи ПКО, т.е. плащането в брой по продажбата не се осъществява.

> Моля дадете инфо как точно се работи с касов през Дрийм Експрес, как се сторнира

Сторнира се както до момента, чрез издаване на кредитен документ по дадена продажба. В момента в който приключвате свързаното ПКО по този кредитен документ системата отпечатва Сторно-ФБ за сумата.

> . . . как се пускат отчети.

Отчети на ФУ от Dreem се пускат през списък Касови документи, в контекстното меню има опция Други средства->Печат фискални отчети. Друг вариант е да си ги пускате през самия касов апарат, там се запазва както досега сте ги пускали.

> Имам продажби без плащане в брой. Как да избирам кога да издава касова - като сложа отметка на "плащане в каса 1" ли?

Да, за отчитане на плащане в брой в Dreem се създават ПКО. Когато приключвате това ПКО системата автоматично печата ФБ.

> Въстанових архива от Dreem Express в Dreem Personal и новите продажби са си там!

Да, но понеже базата вече е СУПТО база, дори Dreem Personal ще търси свързан ФУ и ще пази журнали свързани със СУПТО. Не че е невъзможно да се работи в сегашната версия, но не Ви съветвам да го правите. Идеята е че може в бъдещи версии тази хватка да не работи, защото ние изрично не поддържаме подобна "гимнастика" с базите.

Ако наистина има нужда от миграция от Express към Personal (отказвате се от касовия апарат) е добре да се говори с нас да ви конвертираме базата към Personal като допълнителна услуга.

> Моля обяснете какво точно се има предвид? Че НАП не разрешава може би, защото технически явно е възможно базата данни да се върне.

НАП няма да са много щастливи ако подобно движение е възможно, така че най-вероятно скоро технически няма да позволяваме да се трансферира СУПТО базата към Personal по този начин.

> Аз и да си направя архив от Dreem Personal преди да премина към СУПТО, нали важното е последвалите продажби и т.н. да ги прехвърля към не СУПТО след време?

Има начин като доп. услуга само.

cheers,
</wqw>

_________________

- Чат каналът изисква Регистрация
Документация на Dreem - Как да стартираме
ERP, лесно е! - Блог за Dreem
Active Tickets - По какво работихме
Trello - По какво работим
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
winwines



Регистриран на: 28 Авг 2019
Мнения: 5
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Пон Яну 20, 2020 12:53 pm    Заглавие: Отговорете с цитат

Здравейте,

Доколкото разбирам от форума и списъка на НАП към момента Dreem Express няма регистрация в НАП, но такава тече и се очакава да има след крайният срок на 31-ви януари.

Ние сме длъжни да работим по новият начин от 1-ви февруари и да декларираме софтуера си до 31-ви март, до когато вярвам, че ще има регистрация в НАП.

Видях актуализацията на Dreem Express в сайта ви, който е СУПТО, като от дясната му страна има и бутон за "Бета версия", кой от двата файла трябва да изтеглим и да актуализираме след това?
Аз имам възможност за свързване на касов апарат Дейзи Перфект, инсталирани са и драйверите му. След инсталацията и преминаването към СУПТО базата данни, нужни ли са допълнителни настройки за касовият апарат или след като е свързан с компютъра в режим РС, ще заработи автоматично?

Какъв е съвета ви, сега ли да обновим програмата към СУПТО версията или да изчакаме още няколко дни за други доработки, ако продължава да дава грешки при инсталацията.

И последно, направи ми впечатление, че сте писали за автоматично пускане на касова бележка при приключване на ПКО. До сега сме пускали касовите бележки при издавене на фактурата и ги погасяваме и пускаме ПКО след като клиента заплати сумата. Ако бележката се издава при погасяването, което винаги при нас е със забавяне, понякога и по-голямо, то ще има възможност за грешки.

Спорна седмица!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
wqw
Владимир Висулчев


Регистриран на: 18 Май 2006
Мнения: 1479
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Пон Яну 20, 2020 2:14 pm    Заглавие: Отговорете с цитат

winwines написа:
И последно, направи ми впечатление, че сте писали за автоматично пускане на касова бележка при приключване на ПКО. До сега сме пускали касовите бележки при издавене на фактурата и ги погасяваме и пускаме ПКО след като клиента заплати сумата. Ако бележката се издава при погасяването, което винаги при нас е със забавяне, понякога и по-голямо, то ще има възможност за грешки.
Т.е. излиза, че досега за определен период от време сте имали наличност по ФУ по-голяма от реалната наличност и то в рамките на дни докато Ви платят по така отпечатания ФБ?

Принципно е възможно да продължите да работите по подобна уязвима схема като след отпечатване на ФБ от ПКО вкарате ПКО в редакция докато не дойдат парите когато повторно приключвате ПКО (системата няма да отпечата втори ФБ при повторното приключване).

Бета версия значи, че това не е финална версия. Финална версия ще има когато излезе регистрация в НАП. Ако държите да ползвате регистрирано СУПТО то бета версията на Dreem Express няма да Ви свърши работа. Ако можете да изчакате с подаване на инфо за СУПТО (официален краен срок 31.03.2020) най-вероятно в средата на февруари ще имаме регистрация. Сами разбирате, че има известен риск да приемате плащания в брой за този период и той е за Ваша сметка.

Друг вариант е да ползвате Dreem Express за да свикнете да работите със СУПТО, но да се откажете от плащанията в брой поне докато излезе регистрацията -- по този начин сте 100% изрядни.

cheers,
</wqw>

_________________

- Чат каналът изисква Регистрация
Документация на Dreem - Как да стартираме
ERP, лесно е! - Блог за Dreem
Active Tickets - По какво работихме
Trello - По какво работим
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
winwines



Регистриран на: 28 Авг 2019
Мнения: 5
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Пон Яну 20, 2020 5:50 pm    Заглавие: Отговорете с цитат

Благодаря за отговора,

Ще имам нужда от още малко пояснения, за да си изясня някои моменти.

Ще подадем информация за СУПТО през март, но до тогава ще издаваме фактури и доколкото разбирам попървият варинт предложен от вас, не трябва да променяме нищо по програмата (която в момента не е СУПТО) и да продължим да си пускаме касови бележки и да изпращаме отчети от касовият апарат без да е свързан към програмата.

Вторият вариант, който ми се струва по-подходящ за нас, ако съм разбрал правилно е да изтеглим Dreem Express 1.5 (2020.1.16), който реално е СУПТО и да актуализираме сегашната си програма Dreem 15 Personal 2019.4.2, но до регистрацията и в НАП, да не пускаме фактури в брой, като касовият апарат ще е свързан към компютъра.[/u]
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
wqw
Владимир Висулчев


Регистриран на: 18 Май 2006
Мнения: 1479
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Пон Яну 20, 2020 10:13 pm    Заглавие: Отговорете с цитат

> първият варинт предложен от вас, не трябва да променяме нищо по програмата (която в момента не е СУПТО) и да продължим да си пускаме касови бележки и да изпращаме отчети от касовият апарат без да е свързан към програмата.

Това е доста рисковано.

> Вторият вариант, който ми се струва по-подходящ за нас, ако съм разбрал правилно е да изтеглим Dreem Express 1.5 (2020.1.16), който реално е СУПТО и да актуализираме сегашната си програма Dreem 15 Personal 2019.4.2, но до регистрацията и в НАП, да не пускаме фактури в брой, като касовият апарат ще е свързан към компютъра.

Да. Този вариант мисля че не е в нарушение. Реално не дерегистрирате КА, но и не издавате ФБ в търговския обект, защото не приемате плащания в брой, така че нямате задължение да използвате регистрирана СУПТО система.

Освен това понеже не издавате никакви ФБ не Ви се налага да пускате и дневни отчети.

cheers,
</wqw>

_________________

- Чат каналът изисква Регистрация
Документация на Dreem - Как да стартираме
ERP, лесно е! - Блог за Dreem
Active Tickets - По какво работихме
Trello - По какво работим
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
tigarooo



Регистриран на: 16 Фев 2014
Мнения: 3

МнениеПуснато на: Сря Яну 29, 2020 8:03 pm    Заглавие: Касов апарат Отговорете с цитат

Здравейте,
Използвам касов апарат на елтрейд. Доколкото разбрах Дрийм експрес не поддържа тази марка апарати и не би трябвало да работи с такъв. Нормално ли е да мога да правя продажба в тази версия?
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
wqw
Владимир Висулчев


Регистриран на: 18 Май 2006
Мнения: 1479
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Сря Яну 29, 2020 8:30 pm    Заглавие: Re: Касов апарат Отговорете с цитат

tigarooo написа:
Здравейте,
Използвам касов апарат на елтрейд. Доколкото разбрах Дрийм експрес не поддържа тази марка апарати и не би трябвало да работи с такъв. Нормално ли е да мога да правя продажба в тази версия?

Хванахте ни! Макар че се бяхме заклели че няма да поддържаме Елтрейд последната версия на драйверите поддържат и този производител и са тествани конкретно с модел A3.

Enjoy!
</wqw>

_________________

- Чат каналът изисква Регистрация
Документация на Dreem - Как да стартираме
ERP, лесно е! - Блог за Dreem
Active Tickets - По какво работихме
Trello - По какво работим
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
tigarooo



Регистриран на: 16 Фев 2014
Мнения: 3

МнениеПуснато на: Сря Яну 29, 2020 8:44 pm    Заглавие: Re: Касов апарат Отговорете с цитат

wqw написа:
tigarooo написа:
Здравейте,
Използвам касов апарат на елтрейд. Доколкото разбрах Дрийм експрес не поддържа тази марка апарати и не би трябвало да работи с такъв. Нормално ли е да мога да правя продажба в тази версия?

Хванахте ни! Макар че се бяхме заклели че няма да поддържаме Елтрейд последната версия на драйверите поддържат и този производител и са тествани конкретно с модел A3.

Enjoy!
</wqw>


Аз използвам B1 и проблема е, че не печата касови бележки, а продажбата минава Smile
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
wqw
Владимир Висулчев


Регистриран на: 18 Май 2006
Мнения: 1479
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Сря Яну 29, 2020 9:27 pm    Заглавие: Отговорете с цитат

Възможно е да има проблем с този модел. Ще качим нова версия на Dreem Express да края на седмицата. Ако и с нея не работи ще ни пратите логовете от комуникацията с ФУ да погледнем какво се случва.

А Вие генерирате ли документ за ПКО за плащане по продажбата, което да се отпечата на ФУ? Не е достатъчно в продажбата да укажете само начин на плащане в брой.

cheers,
</wqw>

_________________

- Чат каналът изисква Регистрация
Документация на Dreem - Как да стартираме
ERP, лесно е! - Блог за Dreem
Active Tickets - По какво работихме
Trello - По какво работим
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
Покажи мнения от преди:   
Създайте нова тема   Напишете отговор    Unicontsoft Форуми -> Потребителски форум Часовете са според зоната GMT + 2 Часа
Иди на страница Предишна  1, 2, 3  Следваща
Страница 2 от 3

 
Идете на:  
Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети
Можете да качвате файлове
Можете да сваляте файлове


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group; Translation by: Boby Dimitrov
RedSilver 1.01 Theme by DEVPPL HTML Forum; Images by DEVPPL Photoshop Forum