Unicontsoft

Дискусионни форуми
Фактура за авансово плащане с описание на стоката или услугата

 
Създайте нова тема   Напишете отговор    Unicontsoft Форуми -> Потребителски форум
Предишната тема :: Следващата тема  
Автор Съобщение
Кольо



Регистриран на: 08 Фев 2017
Мнения: 107

МнениеПуснато на: Пон Яну 16, 2023 3:34 pm    Заглавие: Фактура за авансово плащане с описание на стоката или услугата Отговорете с цитат

Добър ден,
Прочетох как да работим с aванси от клиенти
https://www.unicontsoft.com/cms/node/40
Искам след получаване на авансово плащане, правилно да заприходя в програмата парите. Значи направо документ за продажба, в моя случай 800 броя по 1 лев с ДДС от продукт аванс и в справката на програмата за ДДС ще имам да внеса 133.33 лв. ДДС за тези 800 лева
Клиента може да иска да получи фактура на която да пише евентуално и за какво е този аванс, а не само "аванс". Има ли как да се вмъкне "аванс по проформа фактура номер ххх за х броя от продукт...

Поздрави.


Последната промяна е направена от Кольо на Чет Яну 26, 2023 3:34 pm; мнението е било променяно общо 1 път
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла
Кольо



Регистриран на: 08 Фев 2017
Мнения: 107

МнениеПуснато на: Пон Яну 16, 2023 3:42 pm    Заглавие: Отговорете с цитат

Сега се сетих при документа за продажба, от опциите на "изглед списък" да добавя допълнителни колони, като "забележка" и там да напиша за какво точно се заплаща този аванс?
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла
wqw
Владимир Висулчев


Регистриран на: 18 Май 2006
Мнения: 1889
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Пон Яну 16, 2023 4:17 pm    Заглавие: Re: Фактура за авансово плащане с описание на стоката или услугата Отговорете с цитат

Здравейте,

Кольо написа:
Има ли как да се вмъкне "аванс по проформа фактура номер ххх за х броя от продукт...

Да, запишете го в колона Допълнителен текст на реда с аванса, за да излезе на печат слято като "Аванс за допълнителен текст".

Стойността на колона Забележка има същата идея като Доп. текст, но за разлика от нея не се отпечатва, а само може да се гледа на екран.

cheers,
</wqw>

_________________

- Чат каналът изисква Регистрация
Документация на Dreem - Как да стартираме
ERP, лесно е! - Блог за Dreem
Active Tickets - По какво работихме
Trello - По какво работим
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
Кольо



Регистриран на: 08 Фев 2017
Мнения: 107

МнениеПуснато на: Пон Яну 23, 2023 11:41 pm    Заглавие: Отговорете с цитат

Издадох проформа за 800 броя аванс по 1 лев.
Сега е ред да издам и фактура.
Пише че аванс се въвежда директно с документ за продажба.
Правя документ за продажба, но ми изписва че няма достатъчно налично количество от продукт аванс. Помислих да не иска да въведа притида, но не е товя явно.
Дали аванс първо не се въвежда с документ за покупка или с нов складов документ, както е по-правилно от гледна точка на счетоводното записване.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла
wqw
Владимир Висулчев


Регистриран на: 18 Май 2006
Мнения: 1889
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Вто Яну 24, 2023 8:11 am    Заглавие: Отговорете с цитат

Здравейте,

Авансите се издават с продажби/фактури за продажба и се усвояват пак с продажби/фактури за продажба, но пишете сумата на аванса (винаги с ДДС) в колона Количество с отрицателен знак.

За всеки контрагент системата следи авансирани суми, т.е. като издадете аванс на Контрагент 1 идеята е да усвоявате аванс с продажба на Контрагент 1 отново, не на Контрагент 2.

Също авансите издадени с тип документ продажби (вътрешнофирмен документ) се усвояват с тип документ продажби, докато фактурираните аванси се усвояват с фактури (данъчни документи).

Не можете да авансирате с проформа (вътрешнофирмен документ) и да усвоявате аванси с фактура (данъчен документ) защото счетоводно няма да се равнят авансираните суми.

Списък с аванси за усвояване на текущия контрагент можете да видите в меню Средства->Несусвоени аванси....

cheers,
</wqw>

_________________

- Чат каналът изисква Регистрация
Документация на Dreem - Как да стартираме
ERP, лесно е! - Блог за Dreem
Active Tickets - По какво работихме
Trello - По какво работим
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
Кольо



Регистриран на: 08 Фев 2017
Мнения: 107

МнениеПуснато на: Чет Яну 26, 2023 1:09 am    Заглавие: Отговорете с цитат

Анулирах проформата и анулирах започнатия документ за продажба.
Искам да въведа аванс с нов документ за продажба, но ми изписва че няма налично количество от продукт аванс.
В документа за продажба в меню средства и неусвоени аванси е празно - няма неусвоени аванси или хронология на авансите.
Значи проформа да издам не за продукт аванс, а да въведа нов продукт или услуга. Само че въпросният продукт още не съм го закупил от Китай и не съм го въвел с документ за покупка.
Ако го въведа просто от меню продукти/създай нов продукт пак ми изписва че няма налично количество док. за продажба. Евентуално като услуга, а не като продукт тогава в проформата?
За някои може да е елементарно, но за пръв път работя с аванси и не искам да объркам.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла
wqw
Владимир Висулчев


Регистриран на: 18 Май 2006
Мнения: 1889
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Чет Яну 26, 2023 8:04 am    Заглавие: Отговорете с цитат

Кольо написа:
Искам да въведа аванс с нов документ за продажба, но ми изписва че няма налично количество от продукт аванс.

Проверете дали случайно за служебен продукт Аванс не сте настроили склад по подразбиране. За всички услуги (вкл. Аванс) реквизит склад по подразбиране трябва да е празен, защото така системата разбира, че става дума за услуга (нещо което не му се води наличност в склада).

Принципно въобще не трябва да работите с Проформа фактура в продажби, освен ако наистина не Ви трябва да отпечатате Проформа фактура с някаква цел. Обикновено това е паразитен документ, копие на продажба, така че няма нужда да го създавате.

Във системата има две основни групи документи за продажби (и покупки) -- вътрешно-фирмени (като тип документ Продажба), които формират задължение на/към контрагентите, с които работите (това са клиенти и доставчици) и група данъчни документи, с които си документирате взаимоотношенията с фиска (т.е. какъв ДДС дължите и какъв данъчен кредит имате да ползвате).

В случая към даден клиент правите продажба на Аванс, от която генерирате фактура за Аванс и това е, няма нищо по-различно от нормална работа със системата. Това което можете да ползвате на реда с Аванса (и по принцип за всички останали продукти) са колони Доп. текст който се отпечатва при печат на документа и колона Партида която позволява да водите авансите партидно, ако имате необходимост.

Партидното водене на аванси означава, че клиента ни плаща 1000 лв. но казва този аванс е само за тухли. Идеята е, че той иска да приспадаме от този аванс само когато му продаваме тухли, за останалите стоки ще плаща в брой да речем. Използвайки партида на реда на Аванс можем в последствие да следем колко от тази партида сме усвоили и с кои продажби.

Когато клиентът трябва да плати цялата стока добавяте в продажба първи ред със стоката и ползвате меню Средства->Несусвоени аванси... за да добавите втори ред с Аванс с отрицателно количество, така че в резултат да се приспадне предплатената сума от самата продажба на стоката.

------

Също, няма как да четете документацията на различен продукт и да очаквате Dreem Personal да работи по същия начин. Не, в Dreem въобще няма нужда да се работи по този начин, това което е проформа фактура при тях е продажба в Dreem, не се въвежда нов продукт за всеки аванс, а се ползва единствено службно въведения продукт Аванс.

Сега разбирам, че цялото объркване идва от това, че се опитвате да ползвате чужда документация, докато в Dreem е реализирано много по-просто и по-логично. Няма как да работите с Dreem като следвате принципно ненужните стъпки от документацията на някаква различна програма. Това е дори леко абсурдно! :-))

cheers,
</wqw>

_________________

- Чат каналът изисква Регистрация
Документация на Dreem - Как да стартираме
ERP, лесно е! - Блог за Dreem
Active Tickets - По какво работихме
Trello - По какво работим
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
Кольо



Регистриран на: 08 Фев 2017
Мнения: 107

МнениеПуснато на: Чет Яну 26, 2023 3:47 pm    Заглавие: Отговорете с цитат

Ръководя се само от Dreem Personal.
Вметката как е при друга програма дори съм я махнал от темата. Тази вметка беше защото не знаех как в Дрийм да напиша за какво точно се плаща този аванс. Сега вече знам как - с допълнителен текст.
За продукт аванс склад по подразбиране е централен склад.
Нямам спомен изобщо продукт аванс да съм го редактирал някога.
Опитах да изтрия от реда текста "централен склад". Дадох "запис и изход", но пак се появавява.
Имам същата складова програма на един друг компютър, понеже участваме и в две фирми и там нямаше проблем. Издадох си документ за продажба за продукт аванс. Но там е празен по подрабзиране редът "централен склад" за продукт "аванс".
Ако това е проблемът, то как да махна по подразбиране за продукт аванс да се изписва от централен склад.
Благодаря.



.png
 Описание:
 Размер:  288.85 KB
 Преглеждания:  21886 път(и)

.png


Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла
wqw
Владимир Висулчев


Регистриран на: 18 Май 2006
Мнения: 1889
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Чет Яну 26, 2023 4:37 pm    Заглавие: Отговорете с цитат

Здравейте,

Да, това е проблем с последната реализация на Dreem Personal.

Отворете Референтни номенклатури->Типове продукти и за група Аванси маркирайте отметката в колона Услуга.

След което отворете продукт Аванс и преизберете реквизит Тип на Аванси и запишете, при което складът ще се махне автоматично.

cheers,
</wqw>

_________________

- Чат каналът изисква Регистрация
Документация на Dreem - Как да стартираме
ERP, лесно е! - Блог за Dreem
Active Tickets - По какво работихме
Trello - По какво работим


Последната промяна е направена от wqw на Пет Яну 27, 2023 7:51 am; мнението е било променяно общо 1 път
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
Кольо



Регистриран на: 08 Фев 2017
Мнения: 107

МнениеПуснато на: Чет Яну 26, 2023 11:01 pm    Заглавие: Отговорете с цитат

Да, готово.
Проблемът е решен.
Благодаря още веднъж.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла
wqw
Владимир Висулчев


Регистриран на: 18 Май 2006
Мнения: 1889
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Пет Яну 27, 2023 8:17 am    Заглавие: Отговорете с цитат


_________________

- Чат каналът изисква Регистрация
Документация на Dreem - Как да стартираме
ERP, лесно е! - Блог за Dreem
Active Tickets - По какво работихме
Trello - По какво работим
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
Покажи мнения от преди:   
Създайте нова тема   Напишете отговор    Unicontsoft Форуми -> Потребителски форум Часовете са според зоната GMT + 2 Часа
Страница 1 от 1

 
Идете на:  
Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети
Можете да качвате файлове
Можете да сваляте файлове


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group; Translation by Boby Dimitrov
RedSilver 1.01 Theme by DEVPPL HTML Forum; Images by DEVPPL Photoshop Forum