Unicontsoft

Дискусионни форуми
[Решен] Обединяване на няколко продажби в една фактура - проблем

 
Създайте нова тема   Тази тема е заключена - не можеш да отговаряте или да променяте мнения    Unicontsoft Форуми -> Потребителски форум
Предишната тема :: Следващата тема  
Автор Съобщение
villyana_encheva



Регистриран на: 14 Окт 2020
Мнения: 6

МнениеПуснато на: Вто Окт 27, 2020 10:18 am    Заглавие: [Решен] Обединяване на няколко продажби в една фактура - проблем Отговорете с цитат

Здравейте,
Имаме клиент, който пазарува на отложено плащане. Генерираме продажби, без да приключваме плащането и издаването на фактура, за да се актуализира складовата наличност. След определн период опитахме да обединим всички продажби към конкретния контрагент в една фактура. При приключване на фактурата маркираме отметката за издаване на касовия бон, но генерира само фактура, а касов бон не. Може ли да ни кажете къде бъркаме и ако има по-правилен начин за този процес на работа във Вашата програма, то какъв е той?
Благодаря!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
wqw
Владимир Висулчев


Регистриран на: 18 Май 2006
Мнения: 1593
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Вто Окт 27, 2020 10:40 am    Заглавие: Отговорете с цитат

Здравейте,

В системата (и във всяко СУПТО принципно) ФБ се печатат във връзка с документи за продажба (не фактури) и в Dreem това се случва при приключване на приходни касови ордери в търговската система, т.е. когато регистрирате/приемате плащане в брой по дадена продажба.

Това което ви заблуждава, е че при приключване на фактура в търговската система Dreem предлага автоматично да осчетоводи фактурата (да създаде счетоводно копие) заедно със счетоводно записване за плащане в брой по тази фактура. Това плащане (ПКО) е само счетоводна статия, по която от системата не се печата ФБ, а се използва само за счетоводните справки за да се закрие вземането от клиента.

При създаване на продажби с непосредствено плащане в брой, но с отложено фактуриране (то колко да е отложено, максимум 5 дни, но да допуснем, че хипотезата е за регулярни доставки) сте задължени да издадете ФБ в момента на продажбата дори без да има фактура. Когато на края на месеца издавате фактурата се предполага ФБ по продажбите (по които се създава фактурата) да се прикрепят към тази фактура.

Ако все още няма отпечатани ФБ по продажбите, от които искате да създадете фактура (защото няма създадени ПКО по тези продажби), можете да генерирате плащания по тях с приключване и по този начин да отпечатате ФБ по тези продажби. Генерацията на свързани ПКО най-лесно става накуп от списък с документи за продажба, в контекстното меню има опция Други средства->Генерация... (Ctrl+D)

cheers,
</wqw>

_________________

- Чат каналът изисква Регистрация
Документация на Dreem - Как да стартираме
ERP, лесно е! - Блог за Dreem
Active Tickets - По какво работихме
Trello - По какво работим
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
villyana_encheva



Регистриран на: 14 Окт 2020
Мнения: 6

МнениеПуснато на: Вто Окт 27, 2020 10:45 am    Заглавие: Отговорете с цитат

Благодаря за бързия и ясен отговор. А как процедираме, ако клиента желае да работи на отложено плащане? Например плаща и фактурираме веднъж в месеца или на друг определен период? Изчетох ръководството на Dreem, но не ми стана ясно
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
wqw
Владимир Висулчев


Регистриран на: 18 Май 2006
Мнения: 1593
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Вто Окт 27, 2020 10:52 am    Заглавие: Отговорете с цитат

Точно по този начин, по който работите.

1. Създават се продажби и само РСД по тях (за да си следим разчети с клиенти и наличности в нашия склад).
2. В края на месеца някаква част от продажбите са плащат в брой и за тях се пускат ПКО с печат на ФБ, след което по тях се генерира фактура с плащане в брой и ФБ се прикрепят към нея.
3. Останалите продажби се плащат примерно по банка и за тях се генерира фактура с плащане по банка. Съответно няма нужда да се пускат ПКО по тези продажби и съответно не се печатат ФБ, а в някакъв момент се въвежда БИ когато дойде плащането по банка от контрагента, което закрива "неплатено" по съответните продажби.

cheers,
</wqw>

_________________

- Чат каналът изисква Регистрация
Документация на Dreem - Как да стартираме
ERP, лесно е! - Блог за Dreem
Active Tickets - По какво работихме
Trello - По какво работим
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
villyana_encheva



Регистриран на: 14 Окт 2020
Мнения: 6

МнениеПуснато на: Вто Окт 27, 2020 1:24 pm    Заглавие: Отговорете с цитат

Благодаря Ви, остава само неудобството че печата отделен касов бон за всяка приключена и прикачена към фактурата продажба, а не както при издаването на фактура в момента на плащане, на който е описано само на кой номер документ кореспондира.
Това ще рече, че ако клиента пазарува всеки ден по нещо и плаща на края на месеца, ще имам има няма 20тина ФБ, които да прикрепя към фактурата Smile
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
wqw
Владимир Висулчев


Регистриран на: 18 Май 2006
Мнения: 1593
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Вто Окт 27, 2020 3:26 pm    Заглавие: Отговорете с цитат

Да, това неудобство е свързано с изисквания към СУПТО в Наредба Н-18, по-специално с това, че за всяка продажба искат да се пази уникален номер на продажбата (УНП) и в последствие всеки ФБ указва по кой УНП е плащането. От тази гледна точка не може във ФБ да се укаже, че плащането е свързано директно с фактурата, защото фактурите нямат УНП (уникален номер на *продажба* все пак).

Също така ФУ не позволяват един ФБ да цитира няколко УНП, т.е. не може да се пусне един обобщен ФБ за няколко продажби като на тези продажби им се цитират УНП-та. Поддържат само сценарий даден ФБ да е по един УНП.

Затова дори в Dreem да създадете обобщената фактура по продажбите *преди* да създадете ПКО за плащането в брой по продажбите, така че в отпечатъка на ФБ да пише "Плащане по фактура X от дд.мм.ггггг" пак трябва да се отпечатат ФБ по всичките продажби, като на всеки ФБ ще пише едно и също "Плащане по фактура X", но първият ФБ ще цитира УНП1, вторият ще бъде по УНП2, трети по УНП3 и т.н. УНП-та на всички продажби, които са обобщени с фактурата.

СУПТО дори да отпадне, това не знам как ще го оправят, защото всички каси и фискални принтери вече са направени да работят само по този начин. Най-вероятно ФБ ще се пускат по някакъв служебен УНП, така че вече да не се налага да се водят УНП по продажби и т.н. Нямам представа какви измененията на Н-18 трябва да се направят в крайна сметка, за да могат да се ползват сегашните ФУ без подмяна за милиони лв.

cheers,
</wqw>

_________________

- Чат каналът изисква Регистрация
Документация на Dreem - Как да стартираме
ERP, лесно е! - Блог за Dreem
Active Tickets - По какво работихме
Trello - По какво работим
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
Покажи мнения от преди:   
Създайте нова тема   Тази тема е заключена - не можеш да отговаряте или да променяте мнения    Unicontsoft Форуми -> Потребителски форум Часовете са според зоната GMT + 2 Часа
Страница 1 от 1

 
Идете на:  
Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети
Можете да качвате файлове
Можете да сваляте файлове


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group; Translation by: Boby Dimitrov
RedSilver 1.01 Theme by DEVPPL HTML Forum; Images by DEVPPL Photoshop Forum