Unicontsoft

Дискусионни форуми
Някои препоръки
Иди на страница 1, 2  Следваща
 
Създайте нова тема   Напишете отговор    Unicontsoft Форуми -> Потребителски форум
Предишната тема :: Следващата тема  
Автор Съобщение
dili



Регистриран на: 27 Юли 2007
Мнения: 6

МнениеПуснато на: Съб Юли 28, 2007 1:13 am    Заглавие: Някои препоръки Отговорете с цитат

Искам първо да ви поздравя с продукта, който сте направили: на доста добро ниво е, но има още някои неща, които е желателно да се оправят, за да е по-привлекателен за клиентите. Това което му липсва е приятелския потребителски интерфейс-програмата е доста сложна.
1. Да ви кажа, че се връщам към продукта Ви за трети път, и сега мисля че мога да се справя по-добре-някои детайли не са обяснени добре и първите два пъти след като ми забиеше 2-3 пъти зарязах програмата. Ще Ви дам конкретни примери: Първото нещо което направих е да сменя потребителя-и съответно започнаха проблемите-отказва да изпълнява действия (намал съм права), докато се усетя да рестартирам програмата и да вляза с променения потребител. Сложете едно съобщение за хората, които сменят потребителя, да се рестартират и да влязат с новото име.
2. Не е прецизирано въвеждането на контрагентите-докато тествам програмата, направо ми идеше да я изтрия и да не се занимавам повече с нея: Става дума за контрагентите, и по-специално за персоните: щом са толкова важни не позволявайте записването на контрагент без въведена персона-знаете ли колко е гадно да си играеш половин час да въвеждаш дадена покупка и при опита да я запишеш или приключиш да получиш отказ, защото няма въведена персона и да не може да се въведе на момента-трябва да се излезе без да се съхрани нищо и да се въведе персона, т.е. целият ти труд на вятъра. Случи ми се два пъти днес-и при покупка и при продажба.
3. Приключена покупка не може да се коригира-дава грешка (не съм опитвал продажба, сигурно е същото)
В частност аз се опитвам да ползвам продукта основно като складов софтуер, и ми направи впечатление че не сте предвидили стоката да се въвежда по номенклатурен номер, както е в по-големите складове, а само по име.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
gdco
Гост





МнениеПуснато на: Съб Юли 28, 2007 5:52 pm    Заглавие: Отговорете с цитат

Здравейте,
и аз като вас ползвам продукта от доста време. Наистина е на доста добро ниво. Специално аз съм доволен от него, защото за момента покрива всичките ми изисквания, които съм си поставил.
По повод първата Ви препоръка - наистина има някои доуточнения които и аз мисля, че ще е по-добре да дооправят специалистите на продукта. Вярно, че като влезеш и смениш потребителя не те пукта на ново. И на мен ми се случи и то точно в най-напрегнатия момент на фирмата ми. Трябваше да затрия цялата база данни и да ги въвеждам отново.
2 - Присъединявам се към изказването. Щом е толкова важна опцията, защо полето не стане задължително. Дори може да се сложи на първия картон на прозореца за контрагенти. Доста е неприятно да въведеш контрагента (или поне мислиш, че си го въвел) и като тръгнеш да правиш продажба или доставка, попълниш справката и искаш да приключиш и хоп, какво става - "липсва лице". Не може да се запише, не може да се приключи - нищо. Наистина усилията отиват на вятъра. И аз така бях първия път. Трябваше да изписвам много голяма поръчка от складово пространство. Въведох всичките стоки (около 1200) попълних клиента, но в контръгенти съм забравил да го запиша. Познайте - въвеждах на ново, а клиента чакаше цели 90 мин.
3-Чесно казано не съм имал подобен проблем. Приключвали сме документи (покупки и продажби), но нито аз, нито на колегите ми се е случвал подобен проблем. Е вярно, винаги има първи път, но до този момент при нас не се е случвало.

като общо впечатление програмния продукт е наистина добър. Да не говорим, че за малките фирми, които не поддържат няколко склада и/или магазина програмата в безплатен вариант е наистина ОТЛИЧНА.

Best regards!
G & D corporation Ltd
www.gdco.free.bg
Върнете се в началото
pgbr
Петър Братов


Регистриран на: 18 Май 2006
Мнения: 160

МнениеПуснато на: Пон Юли 30, 2007 11:58 am    Заглавие: Отговорете с цитат

Здравейте,
Радваме се, че продукта Ви харесва и все още го ползвате Smile)
Това което пишете за персоната е основателно и в следващата версия ще вземем мерки, при въвеждане на контрагент персоната да е задължителна. За момента ако изпаднете в ситуацията описана от вас можете да направите следното: както се във покупка или продажба, да натиснете бутона за избор на контрагент, за да се покаже формата за избор на контрагенти. След това посочете контрагента с мишката и натиснете десен бутон. Там ще се появи контекстно меню в което има опция за редакция. Като изберете редакция ще се отвори формата за въвеждане и редактиране на контрагенти. Там добавете персоната и натиснете бутона "Запис/изход". След това изберете контрагента наново и персоните ще се появят в продажбата или покупката.

По отношение на потребителя.. бихте ли дали повече разяснения. За потребителя (user) с който се оторизирате в системата ли става въпрос или за контрагента потребител на продукта.

А що се отнася до грешката която дава при редакция на покупка, това най-вероятно е някакъв проблем със вашата версия. Моля пратете ни screenshot на грешката на мейл pgbr(at)unicontsoft(dot)com и ще ви дадем решение.

Поздрави.
\\PGBR
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла
dili



Регистриран на: 27 Юли 2007
Мнения: 6

МнениеПуснато на: Пон Юли 30, 2007 12:39 pm    Заглавие: Отговорете с цитат

pgbr написа:


По отношение на потребителя.. бихте ли дали повече разяснения. За потребителя (user) с който се оторизирате в системата ли става въпрос или за контрагента потребител на продукта.


Поздрави.
\\PGBR

Да, става дума точно за user-a. Първоначално той е Dreem, но като се смени, ако не се програмата, започва да дава съобщение за липсващи права за почти всяко действие-аз като ми даде тези съобщения се заиграх да му сменям правата от Администрация, но не ми разреши и така докато се светнах да рестартирам.

А за грешката ето:



В случая направих следното: приключих една покупка, след това реших да и добавя още един артикул, но не стана. Артикула си стои само в покупката.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
wqw
Владимир Висулчев


Регистриран на: 18 Май 2006
Мнения: 1889
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Пон Юли 30, 2007 12:50 pm    Заглавие: Отговорете с цитат

Относно номенклатурните номера, можете да използвате реквизита код на продукт/материал. Във формата за избор можете да търсите с бързият филтър и по код. За целта използвайте префикс "/" в полето за име -- например ако въведете "/1234" ще търси за продукти с код започващ с "1234". По същият начин е реализирано търсенето по баркод, но се използва префикс "//".

Няколко съвета относно използването на бързите филтри: Ако търсите по част от име, може да използвате "*" за означаване на произволни символи. Например "*тухла" ще филтрира всички продукти, които съдържат някъде в името си думата "тухла". Същото се отнася за бързия филтър на контрагенти. Ако желаете това да е стандартно поведение използвайте Средства->Настройки, страница Контроли и включете отметка "По 'Име' търси съвпадение навсякъде", за да не пишете "*" всеки път. Пак там може да включите "По 'Име' търси и в 'Код'", за да не пишете "/" всеки път.

Когато в дадена форма или списък се налага да изберете контрагент или продукт, може да си спестите отварянето на формата за избор (от бутона с трите точки) и директно да въведете част от името или кода. При такова бързо търсене, ако изборът е уникален продуктът/контрагентът автоматично се избират. Ако не е уникален, тогава се отваря форма за избор, като въведената част от име/код се поставя в бързия филтър и съответно списъка са филтрира по нея. За бързото търсене също има опция в Средства->Настройки, дали формата за избор винаги да се показва (което е удобно ако искате да погледнете наличността преди да изпишете продукта).

@gdco: С Dreem Personal могат да се водят няколко склада. За целта се създават няколко контрагенти от тип склад и при генерация/създаване на складови док. трябва да се указва с кой склад се работи. В настройките на всеки потребител, може да се укаже с кой склад и с коя каса даден потребител работи по подразбиране, за да се предлагат автоматично.

cheers,
</wqw>


Последната промяна е направена от wqw на Пон Юли 30, 2007 1:03 pm; мнението е било променяно общо 1 път
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
Admin
Иван Братов


Регистриран на: 16 Май 2006
Мнения: 85
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Пон Юли 30, 2007 1:02 pm    Заглавие: Отговорете с цитат

Здравейте,
по отношение на двата въпроса.
1. По отношение на потребителя, не мога да разбера какво точно се случва, ако може по подробно да опишете действията.

п.п.
- При създаване на нов потребител, системата не ви прехвърля директно в него, трябва да рестартирате и да се логнете с новия потребител.
- При създаване на нов потребител без да му бъдат зададени групи, той автоматично е само в група Всички. Правата се задават по групи.

2. По отношение на грешките в тези screenshot-ове, перафразирано те означават следното нещо: Вече съществува въведен документ за покупка от съответния доставчик със номер, който се опитвате да въведете.

В папката, в която сте инсталирали системата съществува folder с име Log. Ако можете го архивирайте с някаква програма и го изпратете на адрес support(at)unicontsoft(dot)com. Там се съдържа достатъчна информация по отношение на грешките.

_________________
Отдел за работа с клиенти
Unicontsoft, Sofia, Bulgaria

http://www.unicontsoft.com
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя
gdco
Гост





МнениеПуснато на: Пон Юли 30, 2007 4:26 pm    Заглавие: Отговорете с цитат

Цитат:
@gdco: С Dreem Personal могат да се водят няколко склада. За целта се създават няколко контрагенти от тип склад и при генерация/създаване на складови док. трябва да се указва с кой склад се работи. В настройките на всеки потребител, може да се укаже с кой склад и с коя каса даден потребител работи по подразбиране, за да се предлагат автоматично.

Благодаря за разяснението. Непременно ще пробваме това. Very Happy
Върнете се в началото
dili



Регистриран на: 27 Юли 2007
Мнения: 6

МнениеПуснато на: Вто Юли 31, 2007 12:53 pm    Заглавие: Отговорете с цитат

Admin написа:


п.п.
- При създаване на нов потребител, системата не ви прехвърля директно в него, трябва да рестартирате и да се логнете с новия потребител.

Точно това е проблема, ако не рестартирате. Имам предвид, че нови потребители не знаят че трябва да рестартират, след промяна на потребител и остават с впечатление че програмата не е доизпипана, защото дава постоянни съобщения за грешка. Това се опитах да ви предложа: след промяна на потребител, задължително да се рестартира и да се влезе с новия, за да няма проблеми.
Изпратих и лога на мейла ви.
EDIT:
Не видях начин да се издаде фактура на база извършени няколко продажби. Освен това продажбата не се отразява на склада докато не се приключи. Ако се приключи без издаване на фактура, можели фактурата да се издаде автоматизирано след това?


Последната промяна е направена от dili на Вто Юли 31, 2007 1:40 pm; мнението е било променяно общо 2 пъти
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
Admin
Иван Братов


Регистриран на: 16 Май 2006
Мнения: 85
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Вто Юли 31, 2007 1:05 pm    Заглавие: Отговорете с цитат

При въвеждане на нов потребител е нормално системата да не иска рестарт. Нима при въвеждане на нов потребител в Windows системата иска рестарт? Могат да бъдат въведени множество потребители едновременно в различни групи и да им бъдат задавани различни права. Системата не би трябвало да изиска рестарт.

По интересен е проблема, защо дава греши след въвеждане на потребител. Сега ще разгледаме изпратените от вас log-овете, за да видим какъв е проблема.

Благодаря за съдействието!

п.п.
Два въпроса и едно пробно решение:
1. С какъв Windows работите?
2. Имате ли инсталиран Windows Blinds или подобна програма за теми на windows-а?
3. Пробвайте да изключите опцията Заглавия на форми с намален размер. Опцията се намира в меню Средства >> Настройки >> Контейнер.

_________________
Отдел за работа с клиенти
Unicontsoft, Sofia, Bulgaria

http://www.unicontsoft.com


Последната промяна е направена от Admin на Вто Юли 31, 2007 2:09 pm; мнението е било променяно общо 2 пъти
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя
dili



Регистриран на: 27 Юли 2007
Мнения: 6

МнениеПуснато на: Вто Юли 31, 2007 2:06 pm    Заглавие: Отговорете с цитат

1. XP pro SP2, дистрибуцията е Black Edition Wink
2. Имаше Vista inspirat но я махнах други няма.
3. Смених го, какво трябва да стане?
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
Admin
Иван Братов


Регистриран на: 16 Май 2006
Мнения: 85
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Вто Юли 31, 2007 2:09 pm    Заглавие: Отговорете с цитат

Ако проблема е в темата на Windows-а, тази операция би трябвало да стабилизира системата.

@dili EDIT:
1. Изписването на стоката от склада се извършва единствено и само през приключен складов документ.
2. Създаването на една фактура от няколко продажби се извършва по следния начин:
  • Отваряме нов документ за продажба.
  • Избираме меню Средства >> Генериране на фактура от продажби.
  • Системата отваря форма Избор - редове от документи за продажба. Филтрираме избран период и маркираме желаните документи за продажба, по които ще генерираме една обща фактура. Натискаме бутона Напред.
  • В същата форма се отварят продуктите, участващи в маркирате документи за продажба. От списъка маркираме желаните продукти (възможно е не всички продукти от продажбите да бъдат включени в тази фактура). Натискаме бутона Избор.
  • Системата автоматично сменя типа на документа и генерира избраните продукти и техните количества. Автоматично създава връзките между документите и автоматично извършва преобразуването на даден продукт или мерна единици, ако има такива зададени в номенклатурата.

_________________
Отдел за работа с клиенти
Unicontsoft, Sofia, Bulgaria

http://www.unicontsoft.com
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя
wqw
Владимир Висулчев


Регистриран на: 18 Май 2006
Мнения: 1889
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Вто Юли 31, 2007 2:12 pm    Заглавие: Отговорете с цитат

dili написа:
Не видях начин да се издаде фактура на база извършени няколко продажби. Освен това продажбата не се отразява на склада докато не се приключи. Ако се приключи без издаване на фактура, можели фактурата да се издаде автоматизирано след това?

За да генерирате фактура от една или повече продажби, използвайте меню Средства->Генериране на фактура от продажби от формата за редакция на док. за продажба. Във формата за избор на редове на док. за покупка избирате един или повече док. за покупки и на втора стъпка избирате редовете, които желаете да фактурирате. Системата ще ви предложи док. за продажба тип фактура, като редовете автоматично са свързани със съответните редове от продажбите. Можете да редактирате допълнително документа преди да го приключите. Ако откажете документа без да го записвате, данните в базата ще останат непроменени.

Ако имате неприключена продажба, можете при приключване (Ctrl+R) да генерирате свързана фактура от формата за генерация. Ако имате приключена продажба, можете да покажете форма за генерация от меню Средства->Генериране (Ctrl+D) и да догенерирате свързани док.

Аналогична функционалност има и във формата за редакция на док. за покупка.

Единствените документи, които касаят склада, са складовите док. От док. за продажба трябва да се генерира разходен складов док., за да изпишете стоки. Този документ в последствие може да се отпечата като стокова разписка, без да напускате формата за редакция на док. за продажба. Аналогично е положението при док. за покупка.

Системата различава продукти/материали стоки от услуги, по това дали продукта/материала има настроен Склад по подразбиране. За услугите оставете този реквизит празен и генерацията на РСД/ПСД от продажба/покупка няма да включва тези продукти/материали.

Някои клиенти в края на месеца генерират една фактура на база всички продажби на клиент. Други използват генерацията за бърза справка, ако някой клиент го интересува каква сума има за фактуриране (за плащане). Удобство в случая е ако в списъка с док. за продажба се включи колона Фактурирано%. Това става от филтър формата на този списък, в панел Списък в падащ списък Колони се избере Фактурирано%. Така в списъка срещу всяка продажба се изписва на какъв процент е фактурирана.

cheers,
</wqw>
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
dili



Регистриран на: 27 Юли 2007
Мнения: 6

МнениеПуснато на: Вто Юли 31, 2007 2:17 pm    Заглавие: Отговорете с цитат

Благодаря за изчерпателната информация, почти написахте ръководството за ползване в тази тема. Smile




Сега ако ми помогнете да оправя ето тази каша: Въведох една покупка, приключих я с фактуриране и счетоводно записване. След това редактирах документа за покупка, като добавих още един артикул, но ми отказа. После изтрих фактурата и складовия документ, но не иска да ги приключи пак? След изтриване и на складовия документ имам отрицателно салдо на стоките...

А по повод на влиянието на темите, нямам активна тема, но ми е променен размера на DPI=120. понеже на стандартните настройки си търся иконите с лупа по екрана.


Последната промяна е направена от dili на Вто Юли 31, 2007 2:49 pm; мнението е било променяно общо 2 пъти
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
Admin
Иван Братов


Регистриран на: 16 Май 2006
Мнения: 85
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Вто Юли 31, 2007 2:36 pm    Заглавие: Отговорете с цитат

Laughing Laughing Laughing

Започвам отзад напред по най-лесния вариант.

    1. Влизам във фактурата за покупка и отивам на панел Връзки с документи.
    2. Маркирам Счетоводния запис за плащане (ако има такъв) с десен бутон на мишката. Избирам опция Изтриване.
    3. Маркирам Счетоводния документ на фактурата с десен бутон на мишката. Избирам опция Изтриване.
    4. Променям номера на фактурата, унищожавам я и я затварям.
    5. Отварям покупката, връщам я в състояние на Редакция и отивам на панел Връзки с документи.
    6. Маркирам в дясно връзката между Покупката и Фактурата и я изтривам.
    7. Същото нещо мога да направя и за складовия документ, но трябва да се има предвид, че премахването на връзката между документи трябва да става само в случаите, когато унищожавам премахвания документ.
    8. От тук нататък все едно не съм генерирал нищо към тази покупка.


Откакто премахнахте опция за Заглавия на форми с намален размер се надявам че няма проблеми. На базата на изпратените log-ове, констатирахме че проблема идва от темата на Windows-а или по-точно от инсталирането на Windows Blinds.

Еднократно инсталирана тази програма променя някои системни файлове, които се използват за визуализация на определени форми.

Ако отново се сблъскате с такива проблеми изпратете новите log-ове на същия адрес, за да проследим какво се случва.

_________________
Отдел за работа с клиенти
Unicontsoft, Sofia, Bulgaria

http://www.unicontsoft.com
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя
dili



Регистриран на: 27 Юли 2007
Мнения: 6

МнениеПуснато на: Сря Авг 01, 2007 8:23 pm    Заглавие: Отговорете с цитат

Нищо не става, не мога да променя номера на ф-рата.

Изпращам пак логовете
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
Покажи мнения от преди:   
Създайте нова тема   Напишете отговор    Unicontsoft Форуми -> Потребителски форум Часовете са според зоната GMT + 2 Часа
Иди на страница 1, 2  Следваща
Страница 1 от 2

 
Идете на:  
Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети
Можете да качвате файлове
Можете да сваляте файлове


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group; Translation by Boby Dimitrov
RedSilver 1.01 Theme by DEVPPL HTML Forum; Images by DEVPPL Photoshop Forum