Unicontsoft

Дискусионни форуми
Проблем-склад

 
Създайте нова тема   Напишете отговор    Unicontsoft Форуми -> Потребителски форум
Предишната тема :: Следващата тема  
Автор Съобщение
t.zaneva



Регистриран на: 25 Сеп 2014
Мнения: 22

МнениеПуснато на: Чет Ное 06, 2014 2:16 pm    Заглавие: Проблем-склад Отговорете с цитат

Здарвейте! Заприходих стоки по 2 фактури в склада, следвайки стпките в Ръководството:1.Търговска с-ма-Документ за покупка-РКО-Фактура за пок и т.н. Но при справка Покупки/Фактури/Складови док стоките, заприходени по двете фактури излизат различно.Защо едните се появяват в поле "Усвоено кол. по ф-ра", а другите-не? Аз не съм изписвала нищо още.А и защо на поле ФактурaN не излиза при единия доставчик?
Благодаря!



.pdf
 Описание:

Сваляне
 Име на файл:  .pdf
 Размер:  104.24 KB
 Свален:  675 път(и)

Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
wqw
Владимир Висулчев


Регистриран на: 18 Май 2006
Мнения: 1996
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Чет Ное 06, 2014 4:36 pm    Заглавие: Отговорете с цитат

Здравейте,

В търговската система в покупки има два вида документи -- вътрешно-фирмени (като Покупка и др.) и данъчни (като Фактури за покупка и др.) като вътрешно-фирмените се използват за разчети с контрагенти, а данъчните отразяват реалните издадени документи, така както ще влязат в счетоводството. В случая имате вътрешно-фирмени документи за покупка (ДПок) с номера 1029/16.10.2014 и 11729/23.10.2014 като само първият има свързата фактура за покупка (ФПок) 1029/16.10.2014

Това е нормално да се случи в практитака, например ако сте се чули доставчик Мал Мук Хоум и те са Ви уведомили че са издали съответната фактура, но тя все още физически не е пристигнала заедно със стоката. Като въведете покупката Вие си отбелязвате Вашето задължението към Мал Мук Хоум и едновременно можете да заприходите стоките още преди да е пристигнала фактурата от доставчика, вкл. можете да продавате тези стоки защото вече ще ги имате наличини в системата.

Тук има обяснение на връзките между документи в системата: https://www.unicontsoft.com/cms/node/75

cheers,
</wqw>

_________________

- Чат каналът изисква Регистрация
Документация на Dreem - Как да стартираме
ERP, лесно е! - Блог за Dreem
Trello - По какво работим
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
t.zaneva



Регистриран на: 25 Сеп 2014
Мнения: 22

МнениеПуснато на: Пон Ное 10, 2014 9:01 am    Заглавие: Отговорете с цитат

Благодаря за бързата реакция! Всъщност аз имам издадена от контагента (Мал мук) и въведена от мен фактура. Проблемът беше, че във фактурата имаше позиции, които не са стоки, а услуги. Скалдовата система ми я показа в счетоводната, а аз добавих редовете с услугите. Питането ми е - може ли да въвеждам директно в счетоводната, без да минавам през складовата или не?
Благодаря и лека работна седмица!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
wqw
Владимир Висулчев


Регистриран на: 18 Май 2006
Мнения: 1996
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Пон Ное 10, 2014 10:34 am    Заглавие: Отговорете с цитат

Здравейте,

Да, можете да въвеждате счетоводни документи директно в счетоводството -- фактури покупки/продажби, плащания, мемориални ордери. При това положение няма да може да ползвате справките в търговската система обаче.

Идеята на търговската система е автоматично да създава (и осчетоводява) документи в счетоводната система. Реално всяка фактура в търговската система има свързано копие в счетоводната система. Така генерираните счетоводни документи могат да се редактират ако се налага корекция на сметки, количества и пр. за счетоводни цели. Например експорт на дневници по ДДС се прави само на база копията на фактурите в счетоводни документи, т.е. техните суми, техните дати, техните контрагенти влизат в дневниците.

cheers,
</wqw>

_________________

- Чат каналът изисква Регистрация
Документация на Dreem - Как да стартираме
ERP, лесно е! - Блог за Dreem
Trello - По какво работим
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
t.zaneva



Регистриран на: 25 Сеп 2014
Мнения: 22

МнениеПуснато на: Пон Ное 10, 2014 11:19 am    Заглавие: Отговорете с цитат

Разбрах Ви! И последният ми въпрос за склада е: Как/къде се определя метода на изписване на стоки? Избрала съм по "средно-претеглена" напр. Тъй като фирмата не е издала този месец фактури за продажба, трябва да ги изпиша по месечен отчет на фискалното устройство. Когато тръгвам да изписвам от складовата система, автоматично ми излиза да съдаде фактура, иначе не може да намали с продаденото количество наличността в склада. А аз не искам Smile Пробвах от счетоводната. С какъв тип док. мога да го направя или ако е от склаовата система-как да не пускам фактура, а да изпиша количества?
Това беше последно!
Лека работа!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
wqw
Владимир Висулчев


Регистриран на: 18 Май 2006
Мнения: 1996
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Пон Ное 10, 2014 1:35 pm    Заглавие: Отговорете с цитат

Здравейте,

В търговската система имате функционалност Складови документи където се въвеждат ПСД и РСД. Само складовите документи и документите за ревизия определят наличността на складовете в търговската система. Продажбите сами по себе си не касаят складовете. Когато въвеждате продажба при приключването ѝ във формата за генерация на свързани документи имате опция за изписване на стоките от склад Х. Тази опция генерира РСД в склад X за стоките в продажбата и свързва редовете на РСД с редовете на продажбата, така че да може да се проследява какво е продадено на даден контрагент и каква част от продажбата е издадена през склада, т.е. продажбата може да се издава от склада на части, като към нея се генерират свързани два и повече РСД.

Съвсем отделно към продажбата (или за част от нея) се генерира фактура, която също се свързва през редовете за да се следи какво е продадено и каква част от него е фактурано, евентуално какво е останало за дофактуриране. Например може цял месец да правите продажби на даден контрагент и в края на месеца да погледнете кои продажби не са фактурирани и да издадете една фактура за всичките док. за продажба накуп (което не е коректно спрямо 5-дневния скрок за издаване на фактура в ЗДДС, принципно).

В счетоводстовото има функционалност Изписване на МЗ по фактури, в която указвате как искате да изпишете стоките. Това се случва на база на фактурите за продажба в счетоводната система (не в търговската).

cheers,
</wqw>

_________________

- Чат каналът изисква Регистрация
Документация на Dreem - Как да стартираме
ERP, лесно е! - Блог за Dreem
Trello - По какво работим
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
t.zaneva



Регистриран на: 25 Сеп 2014
Мнения: 22

МнениеПуснато на: Вто Ное 11, 2014 12:18 pm    Заглавие: Отговорете с цитат

Благодаря! Хубав ден!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
Покажи мнения от преди:   
Създайте нова тема   Напишете отговор    Unicontsoft Форуми -> Потребителски форум Часовете са според зоната GMT + 2 Часа
Страница 1 от 1

 
Идете на:  
Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети
Можете да качвате файлове
Можете да сваляте файлове


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group; Translation by Boby Dimitrov
RedSilver 1.01 Theme by DEVPPL HTML Forum; Images by DEVPPL Photoshop Forum