|
 |
Unicontsoft
Дискусионни форуми
|
 |
|
Предишната тема :: Следващата тема |
Автор |
Съобщение |
dimitrova Гост
|
Пуснато на: Пон Окт 22, 2007 9:37 pm Заглавие: Авансова фактура за продажба |
|
|
Отново искам да ви питам нещо. Продажбите ни са предимно услуги, за които понякога се налага да издаваме авансова фактура, т.е. клиента плаща авансово /на две, три части/ за дадена услуга, но срещу това иска издадена фактура. До тук добре, но как по-лесно да следя чрез програмата авансовите фактури, плащанията и остатъците за плащане, /счетоводно ги минавам през 412, в счет.подсистема/. Става дума за търговската подсистема - предполагам, че има начин, но сама не успях да се справя. Как да оформя, авансово плащане или авансова продажба - не знам; или продажбата е една, а фактурите към нея няколко...? Преди време четох във форума нещо за продукта АВАНС, но не ми стана много ясно къде и как се използва. Предварително ви благодаря. |
|
Върнете се в началото |
|
 |
wqw Владимир Висулчев

Регистриран на: 18 Май 2006 Мнения: 1996 Местожителство: София
|
Пуснато на: Вто Окт 23, 2007 7:49 pm Заглавие: |
|
|
Схемата с аванси и специалният продукт аванс се използват когато клиентът "оставя" пари, без да знае какво точно ще купува. Ако предметът на сделката е ясен (както при Вас услугата) и ако крайната сума е известна, още в самото начало създавате док. за продажба за цялата сума. Когато клиентът започне да плаща, тогава отваряте приключената продажба и "догенерирате" док. за плащане през каса за сумата на вноската. Ако клиентът желае фактура, генерирате фактура в редакция (това в търговската система) и редактирате "количеството" на услугата във фактурата. При приключване на фактурата генерирате счетоводно записване и плащане в счетоводството (последното е аналог на касов бон от фискален касов апарат).
В списъка с продажби може да погледнете какъв процент от продажбата е платен, както и какъв процент е фактуриран (ако са различни). Има и отделни справки, с които да следите реализацията или продажби/плащания в търговската система.
Това е само модел, който ми се струва подходящ в случая, възможни са и други варианти. Основното е, че схемата с аванси се използва ако нямаме информация какво точно ще купува клиента, иначе работим направо с вътрешно-фирмени док. за продажба.
cheers,
</wqw> |
|
Върнете се в началото |
|
 |
wqw Владимир Висулчев

Регистриран на: 18 Май 2006 Мнения: 1996 Местожителство: София
|
Пуснато на: Пет Окт 26, 2007 12:18 pm Заглавие: |
|
|
След консултация с колегите се оказа, че схемата с аванса в случая е единствената коректна, понеже фактурите трябва да се издават за аванс, а не за самата услуга, както се получаваш в схемата от по-горе.
Така че фактурирате аванс, а в последната фактура го изваждате. Разгледайте функционалността в меню Средства->Неусвоени аванси.
cheers,
</wqw> |
|
Върнете се в началото |
|
 |
oktava_o@abv.bg
Регистриран на: 20 Окт 2018 Мнения: 29
|
Пуснато на: Чет Юни 09, 2022 7:51 pm Заглавие: Приспадане аванс |
|
|
Здравейте,
при вече издадена фактура, но не за аванс,
има ли възможност в следваща фактура да се приспадне вече издадената?
Четох отговорите по темата, преди да пиша, но дори не намирам къде са тези "неусвоени аванси", за да го задам там, а и дали изобщо може, след като фактура вече е издадена не за аванс.
Благодаря предварително! |
|
Върнете се в началото |
|
 |
wqw Владимир Висулчев

Регистриран на: 18 Май 2006 Мнения: 1996 Местожителство: София
|
Пуснато на: Чет Юни 09, 2022 9:05 pm Заглавие: Re: Приспадане аванс |
|
|
Здравейте,
Като отворите продажбата/фактурата в меню Средства има опция Неусвоени аванси. Същата опция/икона я има изведена на лентата с инструменти вдясно от иконата за Обновяване.
В системата има избран специален продукт Аванс (настройва се от Администрация->Настройки), който при продажба може да опционално има партида на реда.
От неговоте обороти с положителен и отрицателен знак се формира списъка с неусвоени аванси (по партиди) който се визуализира в тази форма.
Вижте статия Как да работим с aванси от клиенти в помощната система за повече инфо.
cheers,
</wqw> _________________
- Чат каналът изисква Регистрация
Документация на Dreem - Как да стартираме
ERP, лесно е! - Блог за Dreem
Trello - По какво работим |
|
Върнете се в началото |
|
 |
|
|
Не Можете да пускате нови теми Не Можете да отговаряте на темите Не Можете да променяте съобщенията си Не Можете да изтривате съобщенията си Не Можете да гласувате в анкети Можете да качвате файлове Можете да сваляте файлове
|
|
|
|