|
 |
Unicontsoft
Дискусионни форуми
|
 |
|
Предишната тема :: Следващата тема |
Автор |
Съобщение |
elpera
Регистриран на: 19 Яну 2007 Мнения: 14
|
Пуснато на: Пон Яну 22, 2007 11:47 am Заглавие: Нов въпрос |
|
|
Благодаря за предоставения от Вас продукт.
Като цяло мисля, че задоволява потребностите на фирмата/в нашия случай малка/.
След няколко проби се сблъсках с един проблем:
като номер на фактура се изписва Е1, Е2.... вместо 0000000001,....002.
Вероятно е някоя настройка, може би в нашата система, но не можах да открия коя.
Друго, което не ми е ясно дали правилно постъпвам е проджбата на услуги. Третирам я като стока, т.е. в "склада" слагам "Услуга" и после от нея изписвам. Това правилно ли е или има и друг начин.
Предварително благодаря за съдействието. |
|
Върнете се в началото |
|
 |
Admin Иван Братов

Регистриран на: 16 Май 2006 Мнения: 85 Местожителство: София
|
Пуснато на: Пон Яну 22, 2007 1:01 pm Заглавие: |
|
|
Здравейте,
1. Номер на фактура - номерата Е1, Е2 и т.н. са номера на документи, които са в състояние на редакция. Това не са активни документи за системата и те не се отразяват в справки и т.н. За да Активирате(валидирате) документ в системата, вие трябва да го приключите. Тази операция се извършва от бутона Приключен, намиращ се в лентата с инструменти най-отгоре на формата. Тогава системата дава друг номер, който е за приключени документ. Във вашия случай - фактура номер 0000000001, ако е първата.
2. Услугите в системата се въвеждат като Продукт/Материал, но не им се задава Склад по подразбиране. По този начин системата разбира, че това е специфична стока и не се третира от склада.
Поздрави! _________________ Отдел за работа с клиенти
Unicontsoft, Sofia, Bulgaria
http://www.unicontsoft.com |
|
Върнете се в началото |
|
 |
elpera
Регистриран на: 19 Яну 2007 Мнения: 14
|
Пуснато на: Вто Яну 30, 2007 11:31 pm Заглавие: данъчен номер |
|
|
Най напред, макар и със закъснение благодаря за отговора.
Но сега пак втази поредица се сблъсках със следното:
При документа за продажба/фактура системата изисква задължително данъчен номер/т.е по новому по ЗДДС/. Когато продаваш на нерегистреран по ЗДДС как трябва да се постъпи? |
|
Върнете се в началото |
|
 |
wqw Владимир Висулчев

Регистриран на: 18 Май 2006 Мнения: 1996 Местожителство: София
|
Пуснато на: Сря Яну 31, 2007 12:13 pm Заглавие: |
|
|
@elpera: Вкарай един (или няколко ) интервала. Най-лесно е да вкараш интервал за ДДС No. още в настойките на контрагента.
Също, понеже има много "некоректни" Идент. No. (бившите БУЛСТАТ-и) на тях им лепиш по един интервал отпред за да ги "преглътне" при запис. После при експорт на дневници по ЗДДС ще забележиш, че и програмата на данъчните ще се опралаче от тези Идент. No., но няма да вдигне фатална грешка.
Нямам престава защо са раздавали БУЛСТАТ-и с некоректна стойност на последна цифра за проверка, просто ги вкарвай с интервал отпред.
cheers,
</wqw> |
|
Върнете се в началото |
|
 |
elpera
Регистриран на: 19 Яну 2007 Мнения: 14
|
Пуснато на: Пон Мар 05, 2007 10:42 am Заглавие: Плащания през банка |
|
|
Здравейте,
Продукта Ви ми харесва, това май вече съм го казвал, но от повече не боли...
Все пак трябва да му използваме всички възможности и колкото повече се "ровя" в продукта разбирам, че подробното ръководство за работа с него не е лесна задача. Търпеливо ще изчакваме, но докато излезе по подробно описание, ако разрешавате ще питаме...Та ето въпросите:
Извършвам продажба – в случая на услуга, която е платена/ има случаи на „ще бъде платена”/ по банков път.
Чрез Документ за продажба въвеждам данните.
При приключване във форма Генериране - Свързани документи:
- Не генерирам складов документ защото е услуга и не съм я закачил към склад
- Генерирам на документ за плащане, като в полето „каса” избирам „банка” – отсреща е сумата по документа
- Генерирам фактура
- маркирам опцията Счетоводно записване
- не маркирам опция Плащане през каса за сумата от: /защото плащането е през банка/
- следва Приключен > Запис и Изход
В този случай в справката Продажби/Плащания
- по вътр. фирмени док. - дава Платено = сумата по документа, Остатък = 0
-по счетоводни документи - дава Платено =0, Остатък = сумата по документа
Разбирам, че сумата се води като неплатена.
Правилна ли е процедурата на работа?
Как може да се отрази последващо плащане през банка по дадена фактура/ продажба/?
За продажба на услуга трябва ли да се генерира складов документ?
И един въпрос за авансово плащане.
Единствения начин, който засега виждам е да се мине през продажба. Но после отново ще има вече същинска продажба от сумата на която ще трябва да вадим авансово внесената.Ако е услуга предполагам няма да е проблем. Но ако е стока? Или има и друга възможност, която не съм разбрал.
Предварително благодаря.
И успех. |
|
Върнете се в началото |
|
 |
Admin Иван Братов

Регистриран на: 16 Май 2006 Мнения: 85 Местожителство: София
|
Пуснато на: Пон Мар 05, 2007 5:47 pm Заглавие: |
|
|
Здравейте,
Продажба на услуга и начин на плащане по банков път
1. Въвеждаме нов документ за продажба на услуги.
2. Приключваме документа - форма Генериране-Свързани документи.
3. Избираме следните опции:
- Генериране на фактура
- Генериране на счетоводно записване
- Приключване
С две думи:
При приключване на продажба за услуга и плащане по банка, единствените документи които се генерират са фактурата и счетоводното записване към нея.
Защо:
- Складов документи НЕ се генерира, тъй като стоката на практика е услуга. Системата разбира това, единствено ако в Номенклатури, на този продукт от тип услуга НЕ е зададен склад по подразбиране.
- Плащане НЕ се генерира нито в Търговската система, нито в Счетоводството. Плащането е по банка, а в системата има цялата функционалност Банкови документи. От там се въвеждат Банковите извлечения, с което се указва кои документи са били платени.
* Плащане в Търговската системата се генерира само при плащане на каса, а плащане в Счетоводството се генерира само при пускане на касов бон.
Въвеждане на Банково извлечение
1. Избираме функционалност Банкови документи (от тук се отразява плащане по банков път в системата).
2. Десен бутон върху списъка >> Нов документ... отваря форма Банково извлечение, за създаване на банков документ.
3. Дефинираме номер на банковото извлечение от полето Док. No.
4. Избираме Банкова сметка от падащия прозорец, по която е извършено плащането.
5. От бутона с трите точки на Контрагент счет. док. избираме името на контрагента.
6. Следва избор на Счетоводен док. (от бутона с трите точки). След избор на Фактурата за продажба (счетоводния документ), системата ни навигира до Вътрешно-фирмения документ (Продажбата) – избираме го.
По този начин се покрива плащането както по вътрешно-фирмения (Продажбата), така и по счетоводния документ (Фактурата).
7. Дефинираме Основание за плащане и валидираме (приключваме) банковото извлечение.
8. При приключване на банковото извлечение, системата ни дава възможност за генериране на счетоводно записване.
Внимание:
За да бъде коректно счетоводното записване за банково извлечение, трябва предварително да бъде настроен автоматичния осчетоводител, той при банката работи по основания за плащане.
Очаквайте отговор за авансите!  _________________ Отдел за работа с клиенти
Unicontsoft, Sofia, Bulgaria
http://www.unicontsoft.com |
|
Върнете се в началото |
|
 |
Admin Иван Братов

Регистриран на: 16 Май 2006 Мнения: 85 Местожителство: София
|
Пуснато на: Пон Мар 05, 2007 8:51 pm Заглавие: |
|
|
Схема за водене на аванси
В Dreem Personal съществува продукт Аванс. Това е специфичен продукт със специфични настройки. (надявам се че не сте го изтрили) -
Този продукт е със стойност 1.00 лв. с ДДС.
1. Когато получим аванс от даден клиент, пускаме документ за продажба с продукт Аванс за дадената сума, като сумата записваме в колоната Количество. При тази схема системата разбира че това е аванс и няма продадена стока.
2. При последвала Продажба на стока, избираме бутона Неусвоени аванси на контрагент от лентата с инструменти най-отгоре на формата (или от меню Средства).
- Системата извежда форма Усвояване - Аванси на контрагенти.
- Избираме аванса и системата автоматично сваля в документа само нужната сума по съответната продажба, като отделен ред със знак (-). По тази начин стойността на документа става (0.00).
* Издаването на фактури по тези продажби е идентично с издаването на фактури при нормални обстоятелства.
* Пожелателно е авансите да се водят с партиди, в противен случай системата ги обединява.
* При покупки схемата е идентична. _________________ Отдел за работа с клиенти
Unicontsoft, Sofia, Bulgaria
http://www.unicontsoft.com |
|
Върнете се в началото |
|
 |
elpera
Регистриран на: 19 Яну 2007 Мнения: 14
|
Пуснато на: Вто Мар 06, 2007 10:33 am Заглавие: |
|
|
Здравейте,
Благодаря за отговорите.
Предлагам Ви отговора за "Схема за водоне на аванси" да го прибавите към "Инструкции за работа с Dreem!", защото сигурно още някой би се чудил каква е тази сума0.8333... Аз не я изтрих , макар че бях готов да го сторя . Просто добавих нов продукт "Аванс по проформа фактура" и работих с него. Сега ще го направя отново, както сте описали. |
|
Върнете се в началото |
|
 |
elpera
Регистриран на: 19 Яну 2007 Мнения: 14
|
Пуснато на: Вто Мар 06, 2007 10:48 am Заглавие: Настройки |
|
|
Още нещо,
Препоръчахме Dreem Enterprise 1.0 на друга фирма за проба.
Там при стартиране на началния екран, само в сектора с Build 20007.1.29 и т.н. кирилицата не се чете, октаналите части се визуализират нормално и при работа екраните също.
На нашия компютър няма такъв проблем. А настройките и на двата са еднакви. Или има настройка,която пропускаме. |
|
Върнете се в началото |
|
 |
wqw Владимир Висулчев

Регистриран на: 18 Май 2006 Мнения: 1996 Местожителство: София
|
Пуснато на: Вто Мар 06, 2007 1:39 pm Заглавие: |
|
|
Относно кирилицата, проблемите обикновено са свързани с некоректни настройки на Regional Options, неподходящи шрифтове в Display Properties, проблемни кирилизатори (FlexType?). Това което ни интересува е каква е версията на Windows и ползва ли се някакъв кирилизатор на проблемната машина?
Относно продукта Аванс -- специалното му е дотолкова, че в Администрация->Настройки в група Други настройка Аванс е избран този продукт. Системата позволява да се избере произволен продукт, но човек трябва да знае какво прави преди да извършва модификации в настройки, принципно )
cheers,
</wqw> |
|
Върнете се в началото |
|
 |
elpera
Регистриран на: 19 Яну 2007 Мнения: 14
|
Пуснато на: Вто Мар 06, 2007 2:06 pm Заглавие: Относно кирилицата |
|
|
версията на Windows -WINDOWS XP SP2
Не се ползва кирилизатор на проблемната машина? |
|
Върнете се в началото |
|
 |
Admin Иван Братов

Регистриран на: 16 Май 2006 Мнения: 85 Местожителство: София
|
Пуснато на: Сря Мар 07, 2007 10:42 am Заглавие: |
|
|
Тогава най-вероятния проблем е Regional Options. Трябва са бъде сетнат на Bulgarian. Дори по възможност default Language и Location, трябва да бъдат Bulgarian.
В противен случай при различни потребители на Windows ще се явява същия проблем.  _________________ Отдел за работа с клиенти
Unicontsoft, Sofia, Bulgaria
http://www.unicontsoft.com |
|
Върнете се в началото |
|
 |
elpera
Регистриран на: 19 Яну 2007 Мнения: 14
|
Пуснато на: Сря Мар 07, 2007 1:25 pm Заглавие: |
|
|
Всичко е на Bulgarian
Всичко по програмата се чете/няма маймунки и ченгели /
Но сектора с ...... си стои с разните му там сигли
Всъщност това не пречи програмата да се ползва нормално.
Явно има още нещо  |
|
Върнете се в началото |
|
 |
Admin Иван Братов

Регистриран на: 16 Май 2006 Мнения: 85 Местожителство: София
|
Пуснато на: Сря Мар 07, 2007 2:15 pm Заглавие: |
|
|
Хмм, май малко се пообърках.
Значи, не цялата система излиза със (??????????). А само някъде при старт.
До колкото разбирам можах да се ориентирам това трябва да Началната страница, където отдолу пише Build 2007,2,8 и описание към него. Следва следващия билд и т.н.
Ако е това моля потвърдете.
Най-добре ще е, ако е възможно да свалите 1 screenshot, за да видим точно къде е проблема и съответно да го отстраним. _________________ Отдел за работа с клиенти
Unicontsoft, Sofia, Bulgaria
http://www.unicontsoft.com |
|
Върнете се в началото |
|
 |
elpera
Регистриран на: 19 Яну 2007 Мнения: 14
|
Пуснато на: Сря Мар 07, 2007 2:49 pm Заглавие: |
|
|
Да,не цялата система излиза със (??????????). А само при старт на първия екран и само зоната където излизат версиите-където отдолу пише Build 2007,2,8 и описание към него. Следва следващия билд и т.н.
И го прави само на този компютър, на другия не.
Имам свален screenshot. |
|
Върнете се в началото |
|
 |
|
|
Не Можете да пускате нови теми Не Можете да отговаряте на темите Не Можете да променяте съобщенията си Не Можете да изтривате съобщенията си Не Можете да гласувате в анкети Можете да качвате файлове Можете да сваляте файлове
|
|
|
|