|
 |
Unicontsoft
Дискусионни форуми
|
 |
|
Предишната тема :: Следващата тема |
Автор |
Съобщение |
wqw Владимир Висулчев

Регистриран на: 18 Май 2006 Мнения: 1996 Местожителство: София
|
Пуснато на: Пет Яну 17, 2020 11:24 am Заглавие: |
|
|
loderx написа: | Инсталацията мина, но ми изчезна старата база данни.. Има ли как да е възстановя? |
Инсталацията на Dreem Express ли мина? За база данни на Dreem Personal ли става дума че е "изчезнала"?
Копирайте Dreem15_Personal.mdf и Dreem15_Personal_log.ldf от C:\Program Files\Dreem Personal 1.5\Data в някаква папка на C: (например C:\TEMP)
От възстановяване на архив изберете C:\TEMP\Dreem15_Personal.mdf както е описано в тази тема.
Нека в тази тема говорим за Dreem Express, ако има проблем с Personal моля отворете отделна тема.
cheers,
</wqw> _________________
- Чат каналът изисква Регистрация
Документация на Dreem - Как да стартираме
ERP, лесно е! - Блог за Dreem
Trello - По какво работим |
|
Върнете се в началото |
|
 |
loderx
Регистриран на: 01 Апр 2019 Мнения: 34
|
Пуснато на: Пет Яну 17, 2020 11:41 am Заглавие: |
|
|
Инсталацията на експрес мина да, но базата на Персонал-а изчезна. В директорията няма никакви файлове от Персонал.
Единстветно в директорията на ПОС има два файла с които като отвориш ПОС вади всички продукти и клиенти, но като се опитах да е импортирам в експрес ми дава грешка.
Файловете са:
Pos15.db
Pos15.db.bak |
|
Върнете се в началото |
|
 |
wqw Владимир Висулчев

Регистриран на: 18 Май 2006 Мнения: 1996 Местожителство: София
|
Пуснато на: Пет Яну 17, 2020 12:42 pm Заглавие: |
|
|
> В директорията няма никакви файлове от Персонал.
Инсталацията на Dreem Express деинсталира Dreem Personal защото двете приложения не могат да бъдат инсталирани едновременно на една машина, а според Н-18 не *трябва* да бъдат инсталирани едновременно в един търговски обект.
Деинсталацията на Dreem Personal при никакво положение не трие файловете на базата данни в C:\Program Files\Dreem Personal 1.5\Data, за да може да се преизползва от нова версия ако се прави upgrade. Ако при upgrade се започне с празна база, то файловете на предишната база данни се преименуват и пак се запазват в C:\Program Files\Dreem Personal 1.5\Data
Инсталацията на Dreem Express не трие файлове в C:\Program Files\Dreem Personal 1.5\Data, а само има опция да копира базата от Personal и да я upgrade-не до СУПТО база за себе си в C:\Program Files\Dreem Express 1.5\Data.
Най-вероятно файловете на базата данни са в друга папка, не в тази която ги търсите, например C:\Program Files(x86) или в D:\Program Files
Иначе по принцип в такава критична ситуация най-лесно е да възстановите архива на базата данни, който сте направили преди да започнете инсталация на нова версия.
cheers,
</wqw> _________________
- Чат каналът изисква Регистрация
Документация на Dreem - Как да стартираме
ERP, лесно е! - Блог за Dreem
Trello - По какво работим |
|
Върнете се в началото |
|
 |
denistroy
Регистриран на: 06 Яну 2020 Мнения: 44
|
Пуснато на: Пет Яну 17, 2020 3:53 pm Заглавие: Проблем с Datecs DP-25X |
|
|
Здравейте!
Необходимо ли е да се инсталира допълнителен драйвер, за да мога да ползвам Dreem Express с Datecs DP-25X? Използвам COM порт за връзка към касовия апарат, ако е необходимо мога да го настроя и чрез LAN! Чрез FDInit на Датекс имам достъп до касовия апарат! |
|
Върнете се в началото |
|
 |
wqw Владимир Висулчев

Регистриран на: 18 Май 2006 Мнения: 1996 Местожителство: София
|
Пуснато на: Пет Яну 17, 2020 4:06 pm Заглавие: Re: Проблем с Datecs DP-25X |
|
|
Здравейте,
denistroy написа: | Необходимо ли е да се инсталира допълнителен драйвер, за да мога да ползвам Dreem Express с Datecs DP-25X? |
Не е необходимо, защото драйверите за ФУ, които поддържаме се инсталират с Dreem Express автоматично. Единствено трябва да свържете КА и да го поставите в режим 'Връзка с PC' преди да стартирате Dreem Express, за да може да го намери автоматично.
При първоначално стартиране системата автоматично пуска Администрация->Потребител на продукта където на 4-та стъпка се конфигурира връзка Каса в Dreem към ФУ.
Извън този помощник тази връзка може да се конфигурира и в Референтни номенклатури->Каси на колона Фискално устройство има падащ списък с налични ФУ, така както са auto-detect-нати от драйверите.
cheers,
</wqw> _________________
- Чат каналът изисква Регистрация
Документация на Dreem - Как да стартираме
ERP, лесно е! - Блог за Dreem
Trello - По какво работим |
|
Върнете се в началото |
|
 |
Кольо
Регистриран на: 08 Фев 2017 Мнения: 113
|
Пуснато на: Нед Яну 19, 2020 8:55 pm Заглавие: |
|
|
Здравейте.
Имам касов Daisy Expert 01-KL - мобилен. Закупих от Дейзи кабел за връзка с компютър, завършващ с COM порт. Отделно купих и преходник от COM към USB, понеже коммпютъра ми няма COM порт. Изтеглих Dreem Express, свързах касовия към компютъра и влязох в режим PC, въведох паролата "1" и ми изписа на касовия "фискален принтер". Обаче Dreem Express изглежда не намира ФУ. Пробвах и на компютър с COM порт, без преходника от COM към USB. Отидох в референтни номенклатури и въведох серийния номер на ФУ. Правя док. продажба, но дори да сложа отметка на "плащане в каса 1" или фактура и отметка на "издаване касов бон" касовия не реагира. Продажбата завършва все едно няма касов или изписва ФУ-няма!?
Изтеглих и прегледах отново Dreem ръководство но не намирам как се издава касова.
Моля дадете инфо как точно се работи с касов през Дрийм Експрес, как се сторнира, как се пускат отчети.
Имам продажби без плащане в брой. Как да избирам кога да издава касова - като сложа отметка на "плащане в каса 1" ли?
Прочетох в тази тема че веднъж мигрирана към СУПТО, базата данни не може да се върне в не СУПТО режим. Много хора могат да се откажат от касов апарат. Dreem Express работи само със свързан касов. Значи ще трябва да се върнат към Dreem Personal. Направих няколко продажби в Dreem Express, направих архив, дейнсталирах СУПТОТО и сложих отново Dreem Рersonal. Въстанових архива от Dreem Express в Dreem Personal и новите продажби са си там! Моля обяснете какво точно се има предвид? Че НАП не разрешава може би, защото технически явно е възможно базата данни да се върне. Аз и да си направя архив от Dreem Personal преди да премина към СУПТО, нали важното е последвалите продажби и т.н. да ги прехвърля към не СУПТО след време?
Поздрави. |
|
Върнете се в началото |
|
 |
wqw Владимир Висулчев

Регистриран на: 18 Май 2006 Мнения: 1996 Местожителство: София
|
Пуснато на: Нед Яну 19, 2020 11:02 pm Заглавие: |
|
|
> свързах касовия към компютъра и влязох в режим PC,
> въведох паролата "1" и ми изписа на касовия "фискален принтер"
Този Daisy Expert 01-KL е от старите модели, upgrade-нат ли е до новите изисквания? Печата ли квадратен QR баркод след ФБ? Пробвайте да се свържете успешно с КА в режим фискален принтер през Daisy Manager (софтуер за програмиране на ФУ Daisy). Ако успеете да направите връзка през Daisy Manager най-вероятно и през Dreem ще тръгне. Ако с Daisy Manager го виждате а в Dreem не, то пишете в отделна тема във форумите, ще го конфигурираме ръчно.
> Изтеглих и прегледах отново Dreem ръководство но не намирам как се издава касова.
Ръководството не е актуализирано. ФБ се отпечатва в момента, в който се приключва ПКО в който има плащане по продажба. Идеята е в Референтни номенклатури->Каси да укажете за всяка каса с кое ФУ е свързана и вече системата знае че при приключване на ордери в тази каса трябва да печата ФБ на съответното ФУ. Ако не успее да отпечата ФБ по някаква причини, отказва да приключи ПКО, т.е. плащането в брой по продажбата не се осъществява.
> Моля дадете инфо как точно се работи с касов през Дрийм Експрес, как се сторнира
Сторнира се както до момента, чрез издаване на кредитен документ по дадена продажба. В момента в който приключвате свързаното ПКО по този кредитен документ системата отпечатва Сторно-ФБ за сумата.
> . . . как се пускат отчети.
Отчети на ФУ от Dreem се пускат през списък Касови документи, в контекстното меню има опция Други средства->Печат фискални отчети. Друг вариант е да си ги пускате през самия касов апарат, там се запазва както досега сте ги пускали.
> Имам продажби без плащане в брой. Как да избирам кога да издава касова - като сложа отметка на "плащане в каса 1" ли?
Да, за отчитане на плащане в брой в Dreem се създават ПКО. Когато приключвате това ПКО системата автоматично печата ФБ.
> Въстанових архива от Dreem Express в Dreem Personal и новите продажби са си там!
Да, но понеже базата вече е СУПТО база, дори Dreem Personal ще търси свързан ФУ и ще пази журнали свързани със СУПТО. Не че е невъзможно да се работи в сегашната версия, но не Ви съветвам да го правите. Идеята е че може в бъдещи версии тази хватка да не работи, защото ние изрично не поддържаме подобна "гимнастика" с базите.
Ако наистина има нужда от миграция от Express към Personal (отказвате се от касовия апарат) е добре да се говори с нас да ви конвертираме базата към Personal като допълнителна услуга.
> Моля обяснете какво точно се има предвид? Че НАП не разрешава може би, защото технически явно е възможно базата данни да се върне.
НАП няма да са много щастливи ако подобно движение е възможно, така че най-вероятно скоро технически няма да позволяваме да се трансферира СУПТО базата към Personal по този начин.
> Аз и да си направя архив от Dreem Personal преди да премина към СУПТО, нали важното е последвалите продажби и т.н. да ги прехвърля към не СУПТО след време?
Има начин като доп. услуга само.
cheers,
</wqw> _________________
- Чат каналът изисква Регистрация
Документация на Dreem - Как да стартираме
ERP, лесно е! - Блог за Dreem
Trello - По какво работим |
|
Върнете се в началото |
|
 |
winwines
Регистриран на: 28 Авг 2019 Мнения: 7 Местожителство: София
|
Пуснато на: Пон Яну 20, 2020 12:53 pm Заглавие: |
|
|
Здравейте,
Доколкото разбирам от форума и списъка на НАП към момента Dreem Express няма регистрация в НАП, но такава тече и се очакава да има след крайният срок на 31-ви януари.
Ние сме длъжни да работим по новият начин от 1-ви февруари и да декларираме софтуера си до 31-ви март, до когато вярвам, че ще има регистрация в НАП.
Видях актуализацията на Dreem Express в сайта ви, който е СУПТО, като от дясната му страна има и бутон за "Бета версия", кой от двата файла трябва да изтеглим и да актуализираме след това?
Аз имам възможност за свързване на касов апарат Дейзи Перфект, инсталирани са и драйверите му. След инсталацията и преминаването към СУПТО базата данни, нужни ли са допълнителни настройки за касовият апарат или след като е свързан с компютъра в режим РС, ще заработи автоматично?
Какъв е съвета ви, сега ли да обновим програмата към СУПТО версията или да изчакаме още няколко дни за други доработки, ако продължава да дава грешки при инсталацията.
И последно, направи ми впечатление, че сте писали за автоматично пускане на касова бележка при приключване на ПКО. До сега сме пускали касовите бележки при издавене на фактурата и ги погасяваме и пускаме ПКО след като клиента заплати сумата. Ако бележката се издава при погасяването, което винаги при нас е със забавяне, понякога и по-голямо, то ще има възможност за грешки.
Спорна седмица! |
|
Върнете се в началото |
|
 |
wqw Владимир Висулчев

Регистриран на: 18 Май 2006 Мнения: 1996 Местожителство: София
|
Пуснато на: Пон Яну 20, 2020 2:14 pm Заглавие: |
|
|
winwines написа: | И последно, направи ми впечатление, че сте писали за автоматично пускане на касова бележка при приключване на ПКО. До сега сме пускали касовите бележки при издавене на фактурата и ги погасяваме и пускаме ПКО след като клиента заплати сумата. Ако бележката се издава при погасяването, което винаги при нас е със забавяне, понякога и по-голямо, то ще има възможност за грешки. | Т.е. излиза, че досега за определен период от време сте имали наличност по ФУ по-голяма от реалната наличност и то в рамките на дни докато Ви платят по така отпечатания ФБ?
Принципно е възможно да продължите да работите по подобна уязвима схема като след отпечатване на ФБ от ПКО вкарате ПКО в редакция докато не дойдат парите когато повторно приключвате ПКО (системата няма да отпечата втори ФБ при повторното приключване).
Бета версия значи, че това не е финална версия. Финална версия ще има когато излезе регистрация в НАП. Ако държите да ползвате регистрирано СУПТО то бета версията на Dreem Express няма да Ви свърши работа. Ако можете да изчакате с подаване на инфо за СУПТО (официален краен срок 31.03.2020) най-вероятно в средата на февруари ще имаме регистрация. Сами разбирате, че има известен риск да приемате плащания в брой за този период и той е за Ваша сметка.
Друг вариант е да ползвате Dreem Express за да свикнете да работите със СУПТО, но да се откажете от плащанията в брой поне докато излезе регистрацията -- по този начин сте 100% изрядни.
cheers,
</wqw> _________________
- Чат каналът изисква Регистрация
Документация на Dreem - Как да стартираме
ERP, лесно е! - Блог за Dreem
Trello - По какво работим |
|
Върнете се в началото |
|
 |
winwines
Регистриран на: 28 Авг 2019 Мнения: 7 Местожителство: София
|
Пуснато на: Пон Яну 20, 2020 5:50 pm Заглавие: |
|
|
Благодаря за отговора,
Ще имам нужда от още малко пояснения, за да си изясня някои моменти.
Ще подадем информация за СУПТО през март, но до тогава ще издаваме фактури и доколкото разбирам попървият варинт предложен от вас, не трябва да променяме нищо по програмата (която в момента не е СУПТО) и да продължим да си пускаме касови бележки и да изпращаме отчети от касовият апарат без да е свързан към програмата.
Вторият вариант, който ми се струва по-подходящ за нас, ако съм разбрал правилно е да изтеглим Dreem Express 1.5 (2020.1.16), който реално е СУПТО и да актуализираме сегашната си програма Dreem 15 Personal 2019.4.2, но до регистрацията и в НАП, да не пускаме фактури в брой, като касовият апарат ще е свързан към компютъра.[/u] |
|
Върнете се в началото |
|
 |
wqw Владимир Висулчев

Регистриран на: 18 Май 2006 Мнения: 1996 Местожителство: София
|
Пуснато на: Пон Яну 20, 2020 10:13 pm Заглавие: |
|
|
> първият варинт предложен от вас, не трябва да променяме нищо по програмата (която в момента не е СУПТО) и да продължим да си пускаме касови бележки и да изпращаме отчети от касовият апарат без да е свързан към програмата.
Това е доста рисковано.
> Вторият вариант, който ми се струва по-подходящ за нас, ако съм разбрал правилно е да изтеглим Dreem Express 1.5 (2020.1.16), който реално е СУПТО и да актуализираме сегашната си програма Dreem 15 Personal 2019.4.2, но до регистрацията и в НАП, да не пускаме фактури в брой, като касовият апарат ще е свързан към компютъра.
Да. Този вариант мисля че не е в нарушение. Реално не дерегистрирате КА, но и не издавате ФБ в търговския обект, защото не приемате плащания в брой, така че нямате задължение да използвате регистрирана СУПТО система.
Освен това понеже не издавате никакви ФБ не Ви се налага да пускате и дневни отчети.
cheers,
</wqw> _________________
- Чат каналът изисква Регистрация
Документация на Dreem - Как да стартираме
ERP, лесно е! - Блог за Dreem
Trello - По какво работим |
|
Върнете се в началото |
|
 |
tigarooo
Регистриран на: 16 Фев 2014 Мнения: 3
|
Пуснато на: Сря Яну 29, 2020 8:03 pm Заглавие: Касов апарат |
|
|
Здравейте,
Използвам касов апарат на елтрейд. Доколкото разбрах Дрийм експрес не поддържа тази марка апарати и не би трябвало да работи с такъв. Нормално ли е да мога да правя продажба в тази версия? |
|
Върнете се в началото |
|
 |
wqw Владимир Висулчев

Регистриран на: 18 Май 2006 Мнения: 1996 Местожителство: София
|
Пуснато на: Сря Яну 29, 2020 8:30 pm Заглавие: Re: Касов апарат |
|
|
tigarooo написа: | Здравейте,
Използвам касов апарат на елтрейд. Доколкото разбрах Дрийм експрес не поддържа тази марка апарати и не би трябвало да работи с такъв. Нормално ли е да мога да правя продажба в тази версия? |
Хванахте ни! Макар че се бяхме заклели че няма да поддържаме Елтрейд последната версия на драйверите поддържат и този производител и са тествани конкретно с модел A3.
Enjoy!
</wqw> _________________
- Чат каналът изисква Регистрация
Документация на Dreem - Как да стартираме
ERP, лесно е! - Блог за Dreem
Trello - По какво работим |
|
Върнете се в началото |
|
 |
tigarooo
Регистриран на: 16 Фев 2014 Мнения: 3
|
Пуснато на: Сря Яну 29, 2020 8:44 pm Заглавие: Re: Касов апарат |
|
|
wqw написа: | tigarooo написа: | Здравейте,
Използвам касов апарат на елтрейд. Доколкото разбрах Дрийм експрес не поддържа тази марка апарати и не би трябвало да работи с такъв. Нормално ли е да мога да правя продажба в тази версия? |
Хванахте ни! Макар че се бяхме заклели че няма да поддържаме Елтрейд последната версия на драйверите поддържат и този производител и са тествани конкретно с модел A3.
Enjoy!
</wqw> |
Аз използвам B1 и проблема е, че не печата касови бележки, а продажбата минава  |
|
Върнете се в началото |
|
 |
wqw Владимир Висулчев

Регистриран на: 18 Май 2006 Мнения: 1996 Местожителство: София
|
Пуснато на: Сря Яну 29, 2020 9:27 pm Заглавие: |
|
|
Възможно е да има проблем с този модел. Ще качим нова версия на Dreem Express да края на седмицата. Ако и с нея не работи ще ни пратите логовете от комуникацията с ФУ да погледнем какво се случва.
А Вие генерирате ли документ за ПКО за плащане по продажбата, което да се отпечата на ФУ? Не е достатъчно в продажбата да укажете само начин на плащане в брой.
cheers,
</wqw> _________________
- Чат каналът изисква Регистрация
Документация на Dreem - Как да стартираме
ERP, лесно е! - Блог за Dreem
Trello - По какво работим |
|
Върнете се в началото |
|
 |
|
|
Не Можете да пускате нови теми Не Можете да отговаряте на темите Не Можете да променяте съобщенията си Не Можете да изтривате съобщенията си Не Можете да гласувате в анкети Можете да качвате файлове Можете да сваляте файлове
|
|
|
|