Unicontsoft

Дискусионни форуми
Проблем след преинсталация

 
Създайте нова тема   Напишете отговор    Unicontsoft Форуми -> Потребителски форум
Предишната тема :: Следващата тема  
Автор Съобщение
hajigeo



Регистриран на: 15 Апр 2011
Мнения: 6

МнениеПуснато на: Пет Апр 15, 2011 9:38 pm    Заглавие: Отговорете с цитат

След преинсталация, при стартиране от програмата и стартиран MSDE, ми изписва следното съобщение :
"Базата данни не може да бъде достъпена. Съществува проблем при осъществяване на комуникацията с базата данни. Проверете настройката на системните профили или се обърнете към системния оператор".

Моля кажете как да продължа
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
wqw
Владимир Висулчев


Регистриран на: 18 Май 2006
Мнения: 1892
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Съб Апр 16, 2011 11:15 am    Заглавие: Отговорете с цитат

Здравейте,

При предишната реализация не сте имали проблем с комуникацията с базата данни, така ли?

Коя версия на Windows ползвате?

cheers,
</wqw>

_________________

- Чат каналът изисква Регистрация
Документация на Dreem - Как да стартираме
ERP, лесно е! - Блог за Dreem
Active Tickets - По какво работихме
Trello - По какво работим
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
hajigeo



Регистриран на: 15 Апр 2011
Мнения: 6

МнениеПуснато на: Съб Апр 16, 2011 3:57 pm    Заглавие: Отговорете с цитат

Да, проблеми не е имало. Програмата работеше коректно повече от година.
С windows vista sp1 съм. версията на програмата беше 2010 ...
При изтегляне на ъпдейт sp2, компютъра заби и след това след рестарт, по някаква причина загуби връзките към програмите инсталирани на 2-рия дял на диска. Една от програмите инсталирани там беше dreem.
Изтеглих последната версия от сайта - 2011 ...
Направих нова инсталация като му казах да използва старата база и му указах ръчно старата директория. Програмата не тръгна. Искаше ми парола, а досега е влизала автоматично.
Изкопирах цялата директория след което деинсталирах и инсталирах на ново програмата с празна база. Независимо от това програмата не тръгва и дава упоменатата грешка.

Има ли съвместимост на базите данни в различните версии на програмата, тази от 2010 и последната качена на сайта.

Тъй като проблема възникна инцидентно, бекъп не е правен, а след последния такъв е въвеждана доста информация. Възможно ли е да се извлече базата данни от файла Dreem15_Personal.mdf който е в папка Data

Благодаря предварително
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
wqw
Владимир Висулчев


Регистриран на: 18 Май 2006
Мнения: 1892
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Нед Апр 17, 2011 10:10 am    Заглавие: Отговорете с цитат

Здравейте,

Новите реализации идват с корекции на базата данни, но могат да надстроят всяка предишна реализация (дори от версия 1.0).

Данните няма да се загубят ако запазите mdf и ldf файловете от Data папка.

Това че Ви е подканял за парола означава, че вероятно сте ползвали "Запазване на профил и парола" и затова не ви е питал до момента. Често решаваме проблеми със забравени пароли тук във форума.

Това което ме интересува е дали при чиста инсталация с празна база данни има проблем с комуникацията с базата. Най-вероятно това означава системен проблем във Vista с компонентите за достъп до данни.

Това което можете да направите е следното
  1. Деинсталирайте Dreem Personal от Programs and Features (в Control Panel)
  2. Инсталирайте DreemPrs15.exe с нова празна база данни
  3. Стартирайте Dreem Personal и откажете помощника за първоначална регистрация
  4. В контейнера изберете меню Файл | Нова регистрация
  5. Спрете MSDE сървъра като щракнете върху зеления надпис "MSDE стартиран" и потвърдите спиране на MSDE сървър. Статусът трябва да стане червен с надпис "MSDE спрян".
  6. Изберете Отказ на диалог Установяване на самоличност, за да излезете от Dreem
  7. Отворете C:\Program Files\Dreem Personal\Data и преименувайте Dreem15_Personal.mdf и .ldf на Empty.mdf и .ldf.
  8. Копирайте в горната папка спасените Dreem15_Personal.mdf и .ldf от предишната реализация
  9. Стартирайте Dreem Personal (и стискайте палциSmile)

Ако базата данни е по-стара реализация Dreem автоматично ще попита дали да приложи последни модификации на базата данни.

cheers,
</wqw>

_________________

- Чат каналът изисква Регистрация
Документация на Dreem - Как да стартираме
ERP, лесно е! - Блог за Dreem
Active Tickets - По какво работихме
Trello - По какво работим
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
hajigeo



Регистриран на: 15 Апр 2011
Мнения: 6

МнениеПуснато на: Нед Апр 17, 2011 5:42 pm    Заглавие: Отговорете с цитат

Благодаря,
Направих всичко както е описано.

При стартиране на програмата след стъпка 9, отново ми изписва същата грешка.

"Базата данни не може да бъде достъпена. Съществува проблем при осъществяване на комуникацията с базата данни. Проверете настройката на системните профили или се обърнете към системния оператор".
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
wqw
Владимир Висулчев


Регистриран на: 18 Май 2006
Мнения: 1892
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Нед Апр 17, 2011 6:15 pm    Заглавие: Отговорете с цитат

Изглежда има проблем с Windows DAC (Data Access Components) по-специално с ADO или OLEDB за MS SQL Server или persistence provider-а (всичките са в папки под C:\Program Files\Common Files\System). Може да е въпрос на NTFS permissions по папките или файловете.

Може проблема да е в Environment Variables. Вижте в cmd дали това е излиза коректно
Код:
C:>set CommonProgramFiles
CommonProgramFiles=C:\Program Files\Common Files

Btw, Vista-та 32-битова или 64-битова ли е? Поледно не разбрах, инсталацията на SP2 минала ли е успешно? (Най-вероятно сте имали проблем с drive letters и дялът map-нат като D: се е преместил по-назад или е останал без буква)

Проверете в sevices.msc дали услуга MSSQL$UCS е стартирана след горната процедура, за да сме сигурни че базата е подменена успешно.

Можете да свалите DreemPrs15.msi и да пробвате десен клик->Repair на инсталацията. Това е за последната реализация 2011.4.15

cheers,
</wqw>

_________________

- Чат каналът изисква Регистрация
Документация на Dreem - Как да стартираме
ERP, лесно е! - Блог за Dreem
Active Tickets - По какво работихме
Trello - По какво работим
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
hajigeo



Регистриран на: 15 Апр 2011
Мнения: 6

МнениеПуснато на: Пон Апр 18, 2011 7:15 am    Заглавие: Отговорете с цитат

wqw написа:


Може проблема да е в Environment Variables. Вижте в cmd дали това е излиза коректно
Код:
C:>set CommonProgramFiles
CommonProgramFiles=C:\Program Files\Common Files




всичко изглежда нормално



wqw написа:

Btw, Vista-та 32-битова или 64-битова ли е?


32 bit

wqw написа:

Поледно не разбрах, инсталацията на SP2 минала ли е успешно? (Най-вероятно сте имали проблем с drive letters и дялът map-нат като D: се е преместил по-назад или е останал без буква)


инсталацията не завърши. направих system restore и след това не съм се опитвал повторно. буквата на устройството беше изчезнала и през computer managment му указах същата буква (D)


wqw написа:

Проверете в sevices.msc дали услуга MSSQL$UCS е стартирана след горната процедура, за да сме сигурни че базата е подменена успешно.




услугата е стартирана.





wqw написа:

Можете да свалите DreemPrs15.msi и да пробвате десен клик->Repair на инсталацията. Това е за последната реализация 2011.4.15


изтеглих я, при стартиране ми дава следните грешки



при отговор "да", продължава и изписва следното



при отговор "да", продължава и изписва следното



след това вече не приема никакъв положителен отговор, а само "отказ" и спира изпълнението.


при повторно стартиране, първоначалната грешка е малко по различна

Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
wqw
Владимир Висулчев


Регистриран на: 18 Май 2006
Мнения: 1892
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Пон Апр 18, 2011 8:25 am    Заглавие: Отговорете с цитат

Torn page detected е лоша грешка. Имало е срив при запис в базата данни. Две неща можем да направим. Първо, да се уверим, че OS е наред като инсталираме Dreem с празна база и успешно влезем в някоя функционалност (например списък контрагенти).

Второ, да ми пратите zip със спасените .mdf и .ldf файлове (тези, които не са закачани или пробвани по друг начин) и ако е възможно ще се опитам да Ви върна архив на базата (.bak файл), който можете да възстановите през интерфейса на Dreem. Преценете дали можете да си позволите да изнесете сензитивна информация по този начин и ми отговорете на лична бележка.

cheers,
</wqw>

_________________

- Чат каналът изисква Регистрация
Документация на Dreem - Как да стартираме
ERP, лесно е! - Блог за Dreem
Active Tickets - По какво работихме
Trello - По какво работим
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
hajigeo



Регистриран на: 15 Апр 2011
Мнения: 6

МнениеПуснато на: Пон Апр 18, 2011 10:28 am    Заглавие: Отговорете с цитат

Благодаря,

Операционнната система работи добре според мен. Направих някой тестове през уикенда.

Инсталирах версия 2011.4.15 която тръгва с празна база данни.
Програмата тръгна.



Ще ви изпратя на лс базата.
Благодаря за помоща.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
hajigeo



Регистриран на: 15 Апр 2011
Мнения: 6

МнениеПуснато на: Пон Апр 18, 2011 10:44 am    Заглавие: Отговорете с цитат

нещо не се получава изпращането на лс.
като дам "добавяне" или "прати" ме препраща в страницата на профила
и в папка "изпратени няма нищо
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
wqw
Владимир Висулчев


Регистриран на: 18 Май 2006
Мнения: 1892
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Пон Апр 18, 2011 1:26 pm    Заглавие: Отговорете с цитат

Да, има проблем с прикрепване на .rar файлове във форума (вероятно настройка), но с .zip файлове изглежда, че работи.

Отговорих Ви на ЛС относно "бъдещето" на базата.

Edit: По-скоро проблемът се оказа с размера на прикрепения файл. Разрешеният лимит вече е вдигнат на 100MB.

cheers,
</wqw>

_________________

- Чат каналът изисква Регистрация
Документация на Dreem - Как да стартираме
ERP, лесно е! - Блог за Dreem
Active Tickets - По какво работихме
Trello - По какво работим
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
Покажи мнения от преди:   
Създайте нова тема   Напишете отговор    Unicontsoft Форуми -> Потребителски форум Часовете са според зоната GMT + 2 Часа
Страница 1 от 1

 
Идете на:  
Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети
Можете да качвате файлове
Можете да сваляте файлове


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group; Translation by Boby Dimitrov
RedSilver 1.01 Theme by DEVPPL HTML Forum; Images by DEVPPL Photoshop Forum