Unicontsoft

Дискусионни форуми
Няколко въпроса

 
Създайте нова тема   Напишете отговор    Unicontsoft Форуми -> Потребителски форум
Предишната тема :: Следващата тема  
Автор Съобщение
nbalov



Регистриран на: 03 Яну 2010
Мнения: 36

МнениеПуснато на: Вто Юни 15, 2010 2:22 pm    Заглавие: Няколко въпроса Отговорете с цитат

Здравейте,
имам няколко въпроса относно работата с програмата.
1. Как мога да издам фактура за стока, без да съм я заприходил първоначално. (случва ми се да взема стоката от дистрибутора и да я закарам направо при клиента. сега се налага да се върна в офиса да я заприходя, да издам фактура към клиента и чак тогава да отида при него)
2. Кой е най-правилния начин да направя промяна във вече издадена и приключена фактура за продажба (и гаранционна карта)
3. Как да отразявам разходите за интернет, наем, консумативи и т.н.
Благодаря Ви предварително.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
wqw
Владимир Висулчев


Регистриран на: 18 Май 2006
Мнения: 1892
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Вто Юни 15, 2010 3:46 pm    Заглавие: Re: Няколко въпроса Отговорете с цитат

Здравейте
nbalov написа:
1. Как мога да издам фактура за стока, без да съм я заприходил първоначално. (случва ми се да взема стоката от дистрибутора и да я закарам направо при клиента. сега се налага да се върна в офиса да я заприходя, да издам фактура към клиента и чак тогава да отида при него)

В Dreem можете да приключите продажба без да генерирате складов документ, но със генерация на фактура за продажба.

Това което питате обаче вероятно ще е по-лесно да решите с един отделен кочан за "разносни" фактури, които да пишете на ръка с отделна номерация. В последствие като въведете продажбата в Dreem, можете да я издадете от специално поделение (например Разнос), на което сте настроили номерацията на фактури да започва от същия номер като кочана.

Използвайте Администрация->Номера на документи, за настройка на номера на фактури по поделения.

nbalov написа:
2. Кой е най-правилния начин да направя промяна във вече издадена и приключена фактура за продажба (и гаранционна карта)

Ако фактурата е подадена в дневници по ДДС, няма друга опция освен да създадете Кредитен документ за корекция на количества или цени.

При корекция на продажбата, гаранционната карта е добре да се унищожи и да се издаде нова.

nbalov написа:
3. Как да отразявам разходите за интернет, наем, консумативи и т.н.

Със документи за покупка. Ако има фактура към съответните разходи се генерира и Фактура за покупка. Тук по принцип също могат да се използват разходни центрове, за да се следи дейността по поделения или по проекти, но това е трудоемко, сложно и не особено добре документирано.

cheers,
</wqw>

_________________

- Чат каналът изисква Регистрация
Документация на Dreem - Как да стартираме
ERP, лесно е! - Блог за Dreem
Active Tickets - По какво работихме
Trello - По какво работим
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
nbalov



Регистриран на: 03 Яну 2010
Мнения: 36

МнениеПуснато на: Вто Окт 26, 2010 12:11 pm    Заглавие: още няколко въпроса Отговорете с цитат

Здравейте, искам да попитам 2 неща:
1. Как мога да задам на гаранционната карта да изписва към коя фактура е или поне към кой клиент
2. Когато използвам Банкови документи да опиша преводи към доставчик, не ми излизат кредитни документи за покупка - имам задължения примерно 500 лева, но имам и кредитни фактури от доставчика за 60 лева. Превел съм 440 лева, но няма как да го опиша в банкови документи.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
wqw
Владимир Висулчев


Регистриран на: 18 Май 2006
Мнения: 1892
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Вто Окт 26, 2010 5:03 pm    Заглавие: Отговорете с цитат

Здравейте,

1. Приключете документа и тогава го отпечатайте. Най-вероятно в момента отпечатвате само списъка с редовете на документа.

2. Има два начина за отразяване на ситуацията в БИ.
  • При приключване на кредитния документ можете да създадете протокол за прихващане с покупката. При това положение ако изберете само покупката системата автоматично ще предложи за плащане само остатъка по нея, т.е. с извадена стойност на кредитния документ.
  • Ако не създавате протоколи за прихващане, в БИ можете да изберете покупката и кредитния документ на два отделни реда и системата автоматично ще свали сумата за плащане по тях, като кредитния док. ще влезе с отрицателна стойност.
cheers,
</wqw>

_________________

- Чат каналът изисква Регистрация
Документация на Dreem - Как да стартираме
ERP, лесно е! - Блог за Dreem
Active Tickets - По какво работихме
Trello - По какво работим
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
nbalov



Регистриран на: 03 Яну 2010
Мнения: 36

МнениеПуснато на: Сря Окт 27, 2010 9:36 am    Заглавие: Отговорете с цитат

Благодаря за отговорите.
1. Когато приключвам продажба, му задавам да генерира фактура и гаранционна карта. След като ги приключи, ги разпечатвам. Сега забелязвам, че гаранционната карта съществува в гаранционни карти, но я няма в свързани документи на продажбата. И това е за всички продажби, които съм направил. Къде греша.

2. Това с прихващането се получи, единствения проблем кокйто остана е че все още се показват в справки, покупки/плащания. Като дам по данъчни документи не се показват, но като дам по вътрешно фирмени ги има. Пише, че дължа 0 лева, описани са и БИ, но все пак седят в таблицата и фактурите и кредитните известия.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
wqw
Владимир Висулчев


Регистриран на: 18 Май 2006
Мнения: 1892
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Сря Окт 27, 2010 10:47 am    Заглавие: Отговорете с цитат

1. Гаранционните карти се генерират от продажбите в състояние приключени и би трябвало да се виждат в раздел Свързани документи на продажбата.

2. Изберете в Тип на справката опция Само неплатените за да не показва документи с нулево салдо.

cheers,
</wqw>

_________________

- Чат каналът изисква Регистрация
Документация на Dreem - Как да стартираме
ERP, лесно е! - Блог за Dreem
Active Tickets - По какво работихме
Trello - По какво работим
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
nbalov



Регистриран на: 03 Яну 2010
Мнения: 36

МнениеПуснато на: Сря Окт 27, 2010 11:35 am    Заглавие: Отговорете с цитат

Показал съм само неплатените. Изпращам Ви снимка да го видите.
Изпращам снимки и за гаранционната карта. Има я в свързани документи на продажбата, но не и на фактурата. Не може ли при приключване на продажба, освен фактура да генерира и гаранционна карта. Има такава чавка.



Dreem1.doc
 Описание:
Гаранционна карта

Сваляне
 Име на файл:  Dreem1.doc
 Размер:  206 KB
 Свален:  632 път(и)


Dreem.doc
 Описание:
БИ

Сваляне
 Име на файл:  Dreem.doc
 Размер:  156 KB
 Свален:  616 път(и)

Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
wqw
Владимир Висулчев


Регистриран на: 18 Май 2006
Мнения: 1892
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Сря Окт 27, 2010 12:25 pm    Заглавие: Отговорете с цитат

1. Наш пропуск. Добавил съм ticket #630 за доработка.

2. Разбирам какъв е проблема. Пробвайте да "закриете" тези документи с протоколи за прихващане между покупките и кредитните.

cheers,
</wqw>

_________________

- Чат каналът изисква Регистрация
Документация на Dreem - Как да стартираме
ERP, лесно е! - Блог за Dreem
Active Tickets - По какво работихме
Trello - По какво работим
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
nbalov



Регистриран на: 03 Яну 2010
Мнения: 36

МнениеПуснато на: Сря Окт 27, 2010 4:30 pm    Заглавие: Отговорете с цитат

Много съжалявам, че Ви тормозя, но не ми е ясно как да ги закрия с протокол за прихващане. И покупките и кредитните съм ги приключил и ме е страх съвсем да не омажа нещата. Още веднъж се извинявам за глупавите въпроси, но за пръв път издадох кредитни и явно нещо ми убягва.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
wqw
Владимир Висулчев


Регистриран на: 18 Май 2006
Мнения: 1892
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Чет Окт 28, 2010 10:42 am    Заглавие: Отговорете с цитат

Отворете кредитния док. и изберете опция Генериране... (Ctrl+D) от меню Средства или от лентата с инструменти, за да отворите същата форма за генерация, както при приключване на документа.



Във формата за генерация отметнете Плащане от [Каса] и изберете опция Прихващане. Тази опция се предлага само при генерация от кредитни или дебитни документи.



По този начин системата ще създаде в касата документ от тип ПротПрихв с два реда -- първия ред е свързан с покупката за X лв. (където -X e общата стойност на кредитния док.), втория ред е свързан с кредитния док. за -X лв., така че стойността на протокола е 0.00 лв., но двата документа са "прихванати" и задължението по покупката е намаляло с X лв. (протокола е "плащането"), а по кредитния док. задължението е нулирано.

Така изглеждат редовете на протокола за прихващане:

No.
Основание за плащане
Свързан док.
Сума валута
Данъчен док.
Док. сума валута
1
Погасени задължения към доставчици
Покупка, 22734, 28.08.2010, Златна Панега Цимент АД
162.00
(Няма)
162.00
2
Погасени задължения към доставчици
КДПок, 22735, 28.08.2010, Златна Панега Цимент АД
-162.00
(Няма)
-162.00

За допълнителна информация прегледайте помощната система в нашия CMS, например Работа с търговска система.

cheers,
</wqw>

_________________

- Чат каналът изисква Регистрация
Документация на Dreem - Как да стартираме
ERP, лесно е! - Блог за Dreem
Active Tickets - По какво работихме
Trello - По какво работим
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
nbalov



Регистриран на: 03 Яну 2010
Мнения: 36

МнениеПуснато на: Пет Яну 14, 2011 11:36 am    Заглавие: Относно гаранционни карти Отговорете с цитат

wqw написа:
1. Наш пропуск. Добавил съм ticket #630 за доработка.


Здравейте, видях, че сте направил връзка между гаранционната карта и продажбата, за което Ви благодаря. Само искам да Ви обърна внимание, че там където пише клиент на гаранционната карта не се вижда надписа, а само малка част от него - при разпечатване на принтер.

Лек ден.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
wqw
Владимир Висулчев


Регистриран на: 18 Май 2006
Мнения: 1892
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Пет Яну 14, 2011 4:22 pm    Заглавие: Отговорете с цитат

Ооопс, пипнах го и ще влезе в следващата реализация.

Благодарности за обратната връзка.

cheers,
</wqw>

_________________

- Чат каналът изисква Регистрация
Документация на Dreem - Как да стартираме
ERP, лесно е! - Блог за Dreem
Active Tickets - По какво работихме
Trello - По какво работим
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
Покажи мнения от преди:   
Създайте нова тема   Напишете отговор    Unicontsoft Форуми -> Потребителски форум Часовете са според зоната GMT + 2 Часа
Страница 1 от 1

 
Идете на:  
Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети
Можете да качвате файлове
Можете да сваляте файлове


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group; Translation by Boby Dimitrov
RedSilver 1.01 Theme by DEVPPL HTML Forum; Images by DEVPPL Photoshop Forum